اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آتش گرفتن هواپیمای «گلوب مستر» نیروی هوایی آمریکا

در یک سانحه یک فروند هواپیمای غول پیکر نظامی آمریکا در باند فرودگاه آتش گرفت و دچار آسیب‌های قابل توجهی شد.

آتش گرفتن هواپیمای «گلوب مستر» نیروی هوایی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری دوشنبه از آتش گرفتن یک فروند هواپیمای «گلوب مسترسی-17» نیروی هوایی آمریکا خبر دادند.

به نوشته وبگاه «ارلایو» یک فروند بوئینگ سی17 گلوب مستر نیروی هوایی آمریکا با شماره پرواز 100223  متعلق به پایگاه هوایی «مایلدنهال» روز شنبه بلافاصله هنگام فرود در پایگاه هوایی چارلستون در باند فرودگاه آتش گرفت. مقام‌های پایگاه چارلستون مدعی شدند که در جراین این شخصی حادثه آسیب ندید. تصاویر مختلف به اشتراک گذاشته شده از این حادثه حکایت از آسیب جدی دیدن این هواپیما دارد.

به نوشته این منبع خبری، به دنبال این حادثه تیم اورژانس بلافصله عازم باند فرودگاه چاارلستن شد. در حالیکه مقام‌های آمریکایی چندان به علت این سانحه اشاره نکرده اندف اما برخی گزارش‌ها حاکیست که گرمای بیش از حد ترمزها عامل این حادثه شده است.

بوئینگ گلوب مستر سی-17 یک هواپیمای بزرگ حمل و نقل نظامی است که برای نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شده است. این هوپیمای غول پیکر معمولا مأموریت‌های تاکتیکی و راهبردی را برای حمل و نقل هوایی، نیرو و محموله در سراسر جهان انجام می‌دهد.

از سال گذشته میلادی تاکنون چندین بار سوانح هوایی برای هواپیماهای نظامی آمریکا رخ داده است. در یک مورد 

یک فروند جنگنده «اف-۱۶ سی ام فالکن» نیروی هوایی آمریکا متعلق به گردان شکاری ۲۰ «پایگاه هوایی شاو»   شنبه در کارولینای جنوبی سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.ن یروی هوایی آمریکا اعلام کرده که این هواپیما در یک ماموریت آموزشی و در حالیکه یک خلبان در آن بود، سقوط کرد. 

این پنجمین سانحه برای اف-۱۶ ارتش آمریکا در بیش از یک سال گذشته بود و مطابق معمول  نیروی هوایی آمریکا  به علت دقیق این سانحه هیچ اشاره‌ای نکرد.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول