اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه ناآرامی در آمریکا در پی شلیک مرگبار به یک سیاه‌پوست

شهری در ایالت مینه‌سوتا در آمریکا بعد از قتل یک سیاه‌پوست آمریکایی دیگر به صحنه اعتراضات و زد و خورد با پلیس تبدیل شده است.

ادامه ناآرامی در آمریکا در پی شلیک مرگبار به یک سیاه‌پوست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قتل یک سیاه‌پوست آمریکایی در شهر «بروکلین‌سنتر» در ایالت مینه‌سوتا عصر یکشنبه (به وقت محلی) بار دیگر به بروز تظاهرات و ناآرامی و درگیری با پلیس منجر شده است. 

پلیس آمریکا شامگاه یکشنبه برای متفرق کردن معترضان خشمگین به سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک کرد و تا ساعت ۶ صبح به وقت محلی (۱۱ به وقت گرینویچ) شلیک کرد. 

پلیس عصر یکشنبه در شهر «بروکلین سنتر» که در شمال شهر میناپولیس واقع است به سمت یک مرد سیاه‌پوست ۲۰ ساله به نام «داونته رایت» شلیک کرد و او را به قتل رساند.

این خبر در شرایطی اعلام شده که تنش‌ها در شهر میناپولیس که قصد دارد یک افسر پلیس سفیدپوست را به اتهام قتل «جورج فلوید» در سال گذشته محاکمه کند، در اوج خود قرار دارد. 

صدها تظاهرات‌کننده بامداد دوشنبه (به وقت محلی) مقابل دفتر مرکزی پلیس بروکلین‌سنتر تجمع کرده و نام «داونته رایت» را فریاد زدند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده شلیک گاز اشک‌آور از سوی پلیس به تشدید تنش‌ها منجر شد و تظاهرات‌کنندگان اقدام به پرتاب سنگ به سوی خودروی پلیس کردند.

روزنامه استارتریبیون گزارش داد تظاهرات‌کنندگان با شکستن درب‌های نزدیک به ۲۰ مرکز تجاری وارد آن شدند.

همزمان رسانه‌های آمریکا امروز دوشنبه گزارش دادند قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در ۲۹ کنگره‌ ایالتی آمریکا قصد دارند قوانینی برای دشوار کردن شرایط برگزاری اعتراضات مردمی تصویب کنند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، در اولین گام، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در کنگره ایالتی فلوریدا لایحه مقابله با خشونت، بی‌نظمی، آشوب‌گری و محافظت از مأموران مجری قانون را ماه گذشته میلادی به تصویب رساندند.

این لایحه که با انتقادات بسیاری همراه شده اقدامات تنبیهی برای افرادی که در تجمعات «خشونت آمیز» شرکت کنند در نظر گرفته است و از سوی دیگر، آسیب زدن به بناهای یادبود و مجسمه‌های نصب شده در شهرها را جرم تلقی می‌کند.

این لایحه به احتمال زیاد در مجلس سنای کنگره ایالت فلوریدا نیز به تصویب برسد. ماه ژانویه نیز فرماندار ایالت اوهایو قانونی را امضا کرد که مجازات در نظر گرفته شده برای تجمعات اعتراضی در مجاورت «زیرساخت‌های مهم» را افزایش می‌دهد.

به‌طور کلی ۷۱ قانون مختلف در ۲۹ ایالت و در سطح فدرال منتظر تصویب شدن هستند که موجب محدود شدن حق اعتراض مردم آمریکا خواهد شد.

«ویرا ایدِلمن» وکیل اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در این‌باره گفت: «امسال این رویه در حد یک سونامی در حال پیشروی است. دیگر نمی‌توان نام آن را موج گذاشت زیرا از نظر تعداد و گسترده‌ای که دارند، با [لوایح] قبلی متفاوت هستند».

از زمان قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس توسط یک مأمور پلیس، ۹۵ لایحه با هدف ممانعت از تشکیل تجمعات و انجام تظاهرات در سرتاسر آمریکا معرفی شده‌اند.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس در ایالت «مینه‌سوتا» در قتل جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول