اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تولید تراشه با قدرت یک تریلیون محاسبه در ثانیه برای خودروها

شرکت ان ویدیا از تولید تراشه ای به نام درایو آتلان خبر داده که برای افزودن قابلیت های جدید به خودروها طراحی شده و می تواند بیش از یک تریلیون محاسبه را در ثانیه انجام دهد.

تولید تراشه با قدرت یک تریلیون محاسبه در ثانیه برای خودروها

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، تراشه جدید ان ویدیا قرار است در سال 2025 به بازار بیاید و جایگزینی برای تراشه اوریون است که هم اکنون توسط ان ویدیا برای استفاده در خودروها تولید می شود.

هنوز اطلاعات فنی چندانی در مورد تراشه مذکور منتشر نشده، اما ان ویدیا می گوید تراشه مذکور دارای یک پردازنده گرافیکی قدرتمند و هسته های جدید ای آر ام بر روی پردازنده مرکزی خود است. یک واحد جدید برای پردازش داده موسوم به بلوفیلد نیز بر روی این تراشه نصب می شود که برای انجام پردازش های حجیم مربوط به هوش مصنوعی قابل استفاده خواهد بود.

اجرای سریع این پردازش ها در خودروهای خودران ضروری است تا آنها بتوانند به سرعت برای انتخاب مسیر مناسب تصمیم بگیرند. در واقع تراشه آتلان درایو نقش یک پردازنده مرکزی را برای خودروهای نسل جدید و خودران ایفا می کند. ان ویدیا قصد دارد سال آینده تراشه دیگری به نام اورین را نیز عرضه کند که می تواند 254 تریلیون محاسبه را در هر ثانیه انجام دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول