اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

وعده تکمیل پروژه ملی راه‌آهن یزد_ابرکوه اقلید تا خرداد ۱۴۰۰

پروژه راه‌آهن یزد_ابرکوه اقلید به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های در حال ساخت کشور به طول 274 کیلومتر است که بر طبق وعده‌های پیمانکار تا خردادماه 1400 به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وعده تکمیل پروژه ملی راه‌آهن یزد_ابرکوه اقلید تا خرداد ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، صبح امروز مسئولین ارشد شهرستان به همراه مسئولین استانی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، از پروژه ملی راه‌آهن یزد_ابرکوه اقلید و پروژه عمرانی کنارگذر ابرکوه بازدید کردند.

محمدحسین امامی، فرماندار ابرکوه در حاشیه این بازدید با تأکید بر اهمیت و ضرورت تسریع در بهره‌برداری این پروژه‌ها اظهار کرد: پروژه راه‌آهن که از شهر مهریز در استان یزد آغاز شده و پس از عبور از ابرکوه به شهر اقلید در استان فارس ختم می‌شود، دارای ۲۷۴ کیلومتر طول بوده که مسافت بین استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، یزد خراسان جنوبی و خراسان رضوی را تا ۳۰۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

وی با بیان این‌که طبق وعده پیمانکار پروژه مذکور تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: اعتبار لازم برای تکمیل این شبکه ریلی ۳۷۵ میلیارد تومان است ضمن این‌که اعتباری بالغ‌بر ۹۰۰ میلیارد ریال نیز تاکنون صرف شده است.


فرماندار ابرکوه در خاتمه یادآور شد: این پروژه که با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال انجام است، پس از تکمیل ظرفیت جابه‌جایی سالانه چهار میلیون مسافر و ۷ میلیون تن بار را دارد.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول