اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز برداشت کرفس در 180 هکتار از مزارع طارم

رئیس‌ سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از آغاز برداشت کرفس در مزارع شهرستان طارم خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 10 هزار و 800 تن از این محصول برداشت شود.

آغاز برداشت کرفس در 180 هکتار از مزارع طارم

جواد تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برداشت کرفس در سال زراعی جاری از ۱۸۰ هکتار مزارع شهرستان طارم آغاز شده است.

رئیس‌ سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن محصول کرفس برداشت شود، عنوان کرد: محصول کرفس طارم به دلیل شرایط اقلیمی، خاک حاصلخیز و همچنین تامین نهاده‌های مورد نیاز و نشاء سالم از مرغوبترین محصولات کشور است.

وی با اشاره به اینکه محصول تولیدی این شهرستان علاوه بر تامین نیاز داخل استان زنجان و سایر استان‌ها به کشورهای دیگر نیز صادر می شود، عنوان کرد: کرفس «کالیفرنی و فریموس» از ارقام مورد کشت در شهرستان طارم است.

تاراسی با اشاره به اینکه برداشت کرفس در فروردین‌ماه آغاز می‌شود، گفت: بیشترین محصول کرفس در سه روستای «کوهکن علیا، کوهکن سفلی، هارون آباد» کشت و برداشت می‌شود.

رئیس‌ سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه در رابطه با تشکیل صف مرغ اظهار کرد: از روزهای پایانی سال گذشته به علت تفاوت قیمت‌هایی که بین استان زنجان و سایر استان‌ها وجود داشت، با وجود توزیع مرغ بیشتر، شاهد تشکیل صف و ناراضی شهروندان از وضعیت موجود بودیم.

وی با اشاره به افزایش عرضه مرغ از هفتم فروردین‌ماه به میزان دو برابر افزود:  توزیع گوشت مرغ بر اساس نیاز بازار انجام می‌شود و اگر تولیدکنندگان در استان از ارائه گوشت مرغ به بازار خودداری کنند، به تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شوند.

تاراسی با اشاره به اینکه شهروندان نیز می‌توانند برای برخورد با واحدهای‌های خرده‌فروشی که مرغ گرم را گران‌تر عرضه‌می‌کنند با شماره ۱۲۴ بازرسی تماس بگیرند، گفت: نیاز استان به گوشت مرغ روزانه بیش از ۸۰تن است و با وجود تعداد بالای مرغ‌داری‌ها و تولید آن‌ها، مشکلی در تامین گوشت مرغ در استان زنجان نداریم.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول