اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اصلاحات افراد خوشنام را به‌عنوان کاندیدا معرفی کند

دبیر جامعه اسلامی مهندسین فارس گفت: جریان اصلاحات افراد متخصص و خوشنام را به‌عنوان کاندیدای خود به مردم معرفی کند نه کسانی که رو در روی مردم ایستاده‌اند و یا محکومیت‌های قضایی دارند.

اصلاحات افراد خوشنام را به‌عنوان کاندیدا معرفی کند

محمدرضا مشفقیان در گفتگو با فارس درباره انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: انتخابات پیش رو همانند همه انتخابات‌های برگزار شده در کشور ما، نمادی از تجلی مردم سالاری دینی است و فرصتی مناسب برای ایجاد تغییر در روند اجرایی اداره کشور و همچنین ایجاد تحول بنیادین در اداره شهرها و روستاها به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: در انتخابات پیش رو دو اصل بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ یک اصل برگزاری انتخابات پرشور و مردمی و اصل دیگر برگزاری سالم انتخابات و تمکین همه جریانات سیاسی به مُر قانون و فصل الخطاب دانستن آن.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به انتخابات شورای شهر شیراز و اعتراض برخی جریانات سیاسی به روند احراز صلاحیت ها گفت: واقعیت غیر قابل انکار این است که اگر سهل انگاری و تسامح فرمانداری و هیات نظارت بر انتخابات شوراها در سال ۹۶ نبود، بسیاری از اعضای اصلاح طلب شورای پنجم نباید امکان حضور در شورای شهر شیراز را پیدا می‌کردند .

مشفقیان افزود: اما علیرغم اعتراض بسیاری از جریانات سیاسی به روند تایید صلاحیت ها در آن زمان و وجود مستندات فراوان و حتی اعلام هیات اجرایی وقت انتخابات سال ۹۶ و از آنجا که فرمانداری شیراز صلاحیت این افراد را در نهایت تایید کرد ما در برابر قانون تمکین کردیم اما اینک که همان ساختار، برخی از این افراد را رد صلاحیت کرده شاهد اعتراض، تهدید و تلاش برای دور زدن قانون توسط این جریان هستیم.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: در جریان اصلاحات قطعا افراد توانمند، متخصص، خوشنام ولایتمدار و معتقد به پیشرفت و استقلال ایران اسلامی نیز حضور دارند و بهتر است این جریان در سطح استان فارس، برای حضور در انتخابات های مختلف، تنها چنین افرادی را به عنوان نمایندگان خود به مردم معرفی کند و کسانی که در فتنه ها و بزنگاه های حساس، رو در روی مردم ایستاده اند و یا پرونده ها و محکومیت های قضایی در زمینه های اقتصادی و غیره دارند بهتر است به عنوان نمایندگان این جریان در انتخابات معرفی نشوند.

مشفقیان در ادامه ضمن اشاره به فرایند قانونی احراز صلاحیت ها گفت: فرایندهای قانونی احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات برای این تعریف شده که همه در برابر آن مطیع باشند و اگر قرار باشد در برابر قانون تمرد کنیم و استعلامات مراجع نظارتی را نپذیریم و برای دور زدن قانون، به حاکمیت فشار بیاوریم، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.

این فعال سیاسی در انتها با اشاره به وجود نقدهای جدی به عملکرد شورای پنجم شهر و شهرداری شیراز گفت: برخی مسائلی که درخصوص تخلفات روی داده در شورای شهر و شهرداری شیراز، طی ماه های گذشته توسط برخی نمایندگان مجلس و یا دیگر شخصیت های حقیقی و حقوقی بیان شده، باید توسط دستگاه های نظارتی و بازرسی به دقت مورد بررسی قرار گرفته و مردم نیز از نتایج آن مطلع شوند.

وی گفت: اما در واپسین ماه های عمر شورا و شهرداری برامده از جریان اصلاحات، به این دوستان توصیه می کنیم برای تنویر و اطلاع افکار عمومی، گزارشی شفاف درخصوص نحوه مدیریت شهری، توزیع عادلانه ثروت و امکانات در مناطق مختلف شهر شیراز، میزان رسیدگی به مناطق حاشیه ای و محروم این شهر، چگونگی هزینه کرد بیش از سیزده هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری طی چهار سال گذشته و نهایتا عملکرد فرهنگی و اجتماعی این مجموعه به مردم ارائه داده و با افکار عمومی صادقانه و شفاف سخن بگویند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول