اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تنها بیمارستان خارک فاقد تجهیزات بیمارستانی!

نبود تجهیزات بیمارستانی و پزشک متخصص دغدغه اصلی مردم خارک شده و تلاش‌ها برای تحقق مطالبه مردم این جزیره تا کنون نتیجه نداده است.

تنها بیمارستان خارک فاقد تجهیزات بیمارستانی!

خبرگزاری فارس از جزیره خارک؛ کورش امینی: نبود پزشک متخصص و تجهیزات بیمارستانی، باعث مشکلات، نارضایتی مردم شده است بطوریکه روزانه تعداد کثیری از شهروندان جزیره خارک به علت نبود متخصص جهت انجام اقدامات پزشکی خود روانه و ناچار می‌شوند برای این امر خطرات دریایی را به جان بخرند تا بتوانند برای نجات جان خود کاری کنند. 

از سال ۱۳۹۸ دو شهروند و فعال اجتماعی با هزینه شخصی خود روانه تهران و مجلس شورای اسلامی شدند و موفق به دیدار با چند تن از نمایندگان و در راس آن‌ها مسعود پزشکیان نایب رئیس اول وقت مجلس و برخی از مشکلات و مطالبات مردم شریف جزیره خارک را به وی انتقال دهند.

نبود تجهیزات در تنها بیمارستان جزیره خارک 

نبود پزشک متخصص و تجهیزات بیمارستانی از قبیل سی تی اسکن، تجهیزات بخش‌ای سی یو، چشم پزشکی و سونوگرافی مواردی است که مردم جزیره خارک از تنها بیمارستان موجود در این جزیره استراتژیک که ۹۸درصد صادرات نفت خام کشور و نقش کلیدی در امر درآمدی ایران را داراست رنج می‌برند.

در همین راستا دستورات لازم جهت مساعدت حداکثری از مطالبات مردم خارک صادر شد اما سعید کشمیری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ارسال جواب نامه به نایب رئیس وقت مجلس شورای اسلامی که با توجه به اینکه تنها بیمارستان موجود در جزیره خارک متعلق به شرکت نفت می‌باشد و این دانشگاه هیچگونه مسؤولیت و ارتباطی درخصوص موارد درخواستی با آن ندارد مخالفت خود را اعلام کرد. 

 

پیگیری‌های مجدد مردم جزیره خارک باعث شد تا سرانجام کارشناسان تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طی دو بار بازدید و مشخص شدن مبنی براینکه این بیمارستان فضای لازم جهت تجهیز به دستگاه سی تی اسکن را داراست پس باید رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برابر ماده ۲ حقوق شهروندی، آن دانشگاه علوم پزشکی به مسؤولیت‌پذیری خود در قبال مردم این جزیره عمل کند. 

گلایه شهروندان جزیره خارک از نبود برخی امکانات پزشکی و درمانی

برخی از شهروندان جزیره خارک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از نبود برخی از امکانات بهداشتی و درمانی گلایه کردند. 

حسین باغبان یکی از شهروندان بومی جزیره خارک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: با وجود شرکت‌های نفتی و ارگانهای متعدد در جزیره خارک این جزیره مهم و استراتژیک، وعدم امکان تردد زمینی به خارج از جزیره همین امر موجب شده است که نبود امکانات بیمارستانی و پزشکی از قبیل دستگاه‌های سی تی اسکن، MRI، سونوگرافی و رادیولوژی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. 

این شهروند جزیره خارک اضافه کرد: تنها بیمارستان موجود این جزیره که در رده سطح ۲ کشور دیده می‌شود متعلق به وزارت نفت است که خدمات درمانی و پزشکی به همه سازمانها و اهالی بومی خارک را انجام می‌نماید اما با توجه به اینکه حوزه وظایف دو دستگاه متولی یعنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سازمان تامین اجتماعی که نزدیک به حدود ۱۱ هزار بیمه شده در این جزیره از درآمدهای بسیاری برخوردار است و متاسفانه هیچگونه خدمات پزشکی و درمانی به بیمه شدگان خود نمی‌دهد، می‌طلبد که مسؤولین محترم این دو سازمان به وظایف قانونی خود عمل کرده و به صورت ویژه و خاص نسبت به تجهیز تنها بیمارستان موجود در خارک اهتمام لازم را به عمل آورند. 

وی اضافه کرد: البته باید این موضوع مد نظر داشت که کمبود امکانات پزشکی و درمانی به ویژه در شرایط بحرانی، مسؤولیت متولیان حوزه سلامت را در جزیره خارک سنگین‌تر می‌کند، پس انتظار می‌رود تهیه این امکانات بیمارستانی در اولویت قرار داده شود تا از اعزام بیماران و حادثه دیدگان که بیشتر آن‌ها صرفا بدلیل نبود همین تجهیزات پزشکی و یا پزشک متخصص بوده و منجر به هزینه‌های گزاف جهت وسیله پروازی مثل هلی کوپتر در زمان اعزام بیمار برای سازمان تامین اجتماعی است، صرف نظر گردد. 

فرزانه علاسوند شهروند بومی خارکی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس امکانات بهداشتی و درمانی موجود را زیبنده مردم جزیره خارک ندانسته و افزود: مردم غیور و شجاع خارک در سنگر مقاومت جنگ تحمیلی و همزمان در جبهه صنعت عظیم نفت کشور زیر بمباران شدید هوایی در تاریکی شب بدون کوچکترین روشنایی حتی یک لحظه اجازه قطع صادرات نفت را به دشمن ندادند، حال همین مردم با توجه موقعیت جغرافیایی خاص جزیره در شرایط بحرانی و بدی آب و هوا که امکان تردد دریایی و هوایی وجود ندارد. 

علاسوند افزود: خارک نیازمند خدمات درمانی مناسب و پایدار می‌باشند، که بخشی از آن تجهیزات پزشکی شامل دستگاه سی تی اسکن، سونوگرافی، پزشک متخصص چشم و غیره که از اولویت خاص درمان می‌باشند. 

این فعال اجتماعی اضافه کرد: امید است دست اندرکاران و متولیان دست به دست هم دهند و این مشکل را مرتفع نمایند. 

به گزارش فارس، با این حال تا کنون مشکل تامین تجهیزات تنها بیمارستان خارک همچنان به قوت خود باقیست و تلاش‌ها برای رفع مشکل بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول