اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کارگردان «بدلکار» درگذشت

«ریچارد راش» که برای خلق فیلم خارق العاده «بدلکار» سال ۱۹۸۰ دو نامزدی اسکار بهترین کارگردانی و فیلمنامه اقتباسی کسب کرد، در ۹۱ سالگی درگذشت.

کارگردان  «بدلکار» درگذشت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «ریچارد راش» که برای خلق فیلم خارق العاده «بدلکار» سال ۱۹۸۰  دو نامزدی اسکار بهترین کارگردانی و فیلمنامه اقتباسی کسب کرد، در ۹۱ سالگی درگذشت.

«پیتر اوتول» هنرپیشه نامدار نقش اصلی فیلم «بدلکار» به کارگردانی راش را ایفا کرد که به خاطر آن او نیز نامزد اسکار شد.

همسرش کلود گفت که او از مدتها قبل از مشکلات سلامتی رنج می برد اما در کمال آرامش در خانه درگذشت.

«ریچارد راش» به خاطر فیلم‌های برجسته ای که از او در دهه ۱۹۶۰ و ۷۰ به یادگار مانده است، از جمله با فیلم کلاسیک نامزد اسکار «بدلکار» در سال ۱۹۸۰ به اوج خود رسید و این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تمام دوران شناخته شد.

راش اولین بار با فیلم «سایک اوت»(تزلزل روحی) محصول ۱۹۶۸ توجهات را به خود جلب کرد، در این فیلم سوزان ساراندون نقش یک دختر فراری ناشنوا را که وارد سانفرانسیسکو می شود، بازی می کند، در این فیلم جک نیکلسون پیش از آنکه به شهرت برسد، حضور دارد.

وی برای فیلم موفق «بدلکار» علاوه بر نامزدی اسکار «بهترین کارگردانی» توانست نامزد بخش «بهترین فیلمنامه اقتباسی» شود که این موفقیت را در نگارش فیلمنامه با «لارنس بی مارکوس» سهیم بود که آن را براساس رمانی اثر «پُل برودور» اقتباس کردند. علاوه بر نامزدی در دو بخش کارگردانی و فیلمنامه، «پیتر اوتول» هنرپیشه شهیر و محبوب آن دوران نیز نامزد «بهترین هنرپیشه نقش اصلی مرد» شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول