اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

فارس من| مشکلات متعدد مشتریان بانک‌های ادغامی برای دریافت خدمات بانکی

عدم یکپارچه‌سازی اطلاعات حساب‌های بانک‌های ادغامی و بانک سپه موجب بروز مشکلات متعدد برای مشتریان این بانک‌ها شده است.

فارس من| مشکلات متعدد مشتریان بانک‌های ادغامی برای دریافت خدمات بانکی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چند ماه از اعلام ادغام چند بانک نظامی در بانک سپه می‌گذرد اما مشتریان این بانک‌ها برای دریافت خدمات از شبکه بانکی همچنان با مشکلات متعدد روبرو هستند.

دریافت خدماتی مانند انتقال وجه و کارت به کارت چند روزی است به اخلال مواجه شده و بسیاری از عابر‌بانک‌ها کارت‌های بانک‌های ادغامی را برای انتقال وجه نمی‌پذیرند. برای مشتریان بانک‌های ادغامی کارت به کارت فقط در عابربانک‌های بانک‌های ادغامی و بانک‌ سپه امکان‌پذیر است.

از طرف دیگر دریافت خدمات متعارف بانکی در شعب بانک سپه برای مشتریان بانک‌های ادغامی امکان‌پذیر نیست. به عنوان مثال دارنده حساب در بانک انصار امکان دریافت کارت جدید، انتقال وجه بیش از 6 میلیون تومان، واریز وجه بالای 6 میلیون تومان به حساب خود، ندارند.

یکی از کارمندان بانک سپه در این باره به خبرنگار ما گفت برای دریافت کارت جدید و نقل و انتقال وجه باید به شعبه بانک خودتان مراجعه کنید.

به گزارش فارس، این سازوکار در حالی طراحی شده است که تابلوی شعبه همه 5 بانک ادغامی در بانک سپه به نام بانک سپه تغییر کرده است. درواقع، اطلاعات 5 بانک ادغامی در بانک سپه هنوز یکپارچه نشده و هر بانک بخش عمده عملیات مالی را همچنان به صورت جداگانه پیگیری می‌کند.

همچنین، بانک مهر اقتصاد برای تسهیلات‌گیرندگان خود سامانه اینترنتی پرداخت اقساط طراحی کرده بود و سال‌ها به این روش مشتریان اقساط خود را بازپرداخت می‌کردند اما بعد از ادغام این بانک در بانک سپه، سامانه پرداخت اقساط غیرفعال و مسدود شد. 

تسهیلات‌گیرندگان بانک مهر اقتصاد برای بازپرداخت اقساط خود باید به صورت حضوری و یا عابربانک‌های مخصوص بانک مهر اقتصاد اقدام به بازپرداخت اقساط کنند.

این وضعیت نشان می‌دهد باوجود برگزاری مجامع بانک‌ها و ادغام رسمی، تغییر مدیریت و انتقال بخش عمده سهام به بانک سپه، عملیات اصلی ادغام که همان یکپارچه‌سازی اطلاعات همه بانک‌های ادغامی و بانک سپه است، محقق نشده است. باتوجه به گستردگی فعالیت و تفاوت نرم‌افزارهای این 6 بانک، یکپارچه‌‌سازی اطلاعات سال‌ها به طول بیانجامد.

به گزارش فارس، مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان «دردسرهایی که با ادغام بانک‌ها برای مشتریان وجود آمد» خواستار پیگیری این موضوع شده بودند.             
 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول