اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تداوم بارش‌های رگباری در خراسان رضوی

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از تداوم بارش‌ها تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: این بارش‌ها همراه با افزایش ابر، وزش باد، رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد و با احتمال آبگرفتگی و رواناب تا روز جمعه به طور متناوب در خراسان رضوی ادامه دارد.

تداوم بارش‌های رگباری در خراسان رضوی

آیدا فاروقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه  از اواخر وقت دوشنبه تا صبح امروز بارش‌های رگباری در شهرستان‌های فریمان، قوچان، کلات، سبزوار، مشهد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، خواف و تایباد گزارش شده است، گفت: بیشترین بارش با حدود ۵ میلیمتر در فریمان بوده است. 

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از تداوم بارش‌ها تا پایان هفته جاری خبر داد و افزود: این بارش‌ها همراه با افزایش ابر، وزش باد، رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد و با احتمال آبگرفتگی و رواناب تا روز جمعه به طور متناوب در خراسان رضوی ادامه دارد.

وی گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۵ درجه سلسیوس پیش بینی شده که در روزهای آتی نیز تغییر محسوسی نخواهد داشت، همچنین کمینه دمای هوای شب گذشته در این شهر ۱۰ درجه سلسیوس بوده است.

فاروقی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای هوای ۵درجه سلسیوس و خلیل آباد با بیشینه دمای هوای ۳۰ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.

طبق گفته این کارشناس، بیشترین شدت وزش باد طی شبانه روز گذشته از سرخس با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

گفتنی است؛ اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، یکشنبه ۲۲ فروردین ماه سال جاری با صدور اعلامیه‌ای نسبت به وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک، افزایش ابرناکی، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری در سطح استان، هشدار سطح زرد داد و توصیه کرد که تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی و عدم صعود به ارتفاعات، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها به‌ویژه رودخانه‌های فصلی به عمل آید.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول