اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

نقص خطرناک در واتس‌اپ می‌تواند منجر به تعلیق حساب کاربران شود

هکرها و مهاجمان اینترنتی با سوءاستفاده از یک نقص عجیب ولی خطرناک در نرم افزار واتس اپ می توانند حساب های کاربران این اپلیکیشن را تعلیق کنند.

نقص خطرناک در واتس‌اپ می‌تواند منجر به تعلیق حساب کاربران شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اندرویدپلیس، مهاجمان در این شیوه تنها با اطلاع از شماره تلفن همراه کاربر خواهند توانست دسترسی وی به حساب کاربری را برای مدت طولانی غیرممکن کنند.

در حال حاضر هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد و البته موضوع برای بررسی به اطلاع مدیران واتس اپ و فیس بوک مالک این اپلیکیشن رسانده شده است.

مهاجمان برای سوءاستفاده از این مشکل ابتدا برنامه واتس اپ را بر روی دستگاه خود نصب می کنند و شماره همراه فرد قربانی را در بخش خدمات گپ وارد می کنند. با توجه به ارسال کد تایید برای کاربر اصلی، مهاجمان قادر به تایید شماره و ورود به حساب واتس اپ فرد مورد نظر نیستند، اما آنها بعد از چند بار وارد کردن کد اشتباه موجب می شوند تا حساب فرد قربانی برای 12 ساعت قفل شود.

 

پس از قفل شدن حساب کاربری فرد، مهاجمان می توانند با ارسال پیامی از آدرس ایمیل خود به بخش پشتیبانی واتس اپ مدعی شوند که گوشی آنها مفقود یا سرقت شده و حساب مرتبط با آن گوشی باید غیرفعال شود. واتس اپ این نوع پیام ها را تایید می کند و لذا فرد امکان دسترسی به حساب خود را از دست می دهد.

مهاجمان می توانند این فرایند را چند بار تکرار کنند تا از غیرفعال شدن همیشگی حساب های کاربری هدف مطمئن شوند. اولین بار دو محقق امنیتی به نام های لوئیز مارکز کارپینترو و ارنستو کانالس پرنسا از این مشکل مطلع شدند. فعلا شواهدی در دست نیست که نشان دهد از این نقص به طور گسترده برای آزار کاربران واتس اپ استفاده شده باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول