اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

800 خدمت دولت در هرمزگان «الکترونیک» ارائه می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: بیش از 800 خدمت دولت در هرمزگان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

800 خدمت دولت در هرمزگان «الکترونیک» ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نازنین شیبانی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان هرمزگان، اظهارداشت: در وضعیت قرمز شیوع کرونا، باید جدیت بیشتری برای رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشیم و فروش آنلاین محصولات از بستر اینترنت افزایش یابد.

وی ادامه داد: توسعه دولت الکترونیک به این معناست که مردم در خانه باشند و دسترسی راحت به خدمات الکترونیکی داشته باشند و باید زیرساخت های آن مهیا شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت ارائه خدمات دولت الکترونیک در استان، بر ضرورت تقویت، مشارکت و تجهیز کامل زیرساخت های دولت الکترونیک تأکید کرد و افزود: توسعه و افزایش استفاده از خدمات دولت الکترونیک در کاهش شیوع کرونا نقش موثری دارد.

شیبانی با اشاره به نقش دولت الکترونیک در کاهش ترددها و کمک به کاهش شیوع کرونا، تصریح کرد: در جلسه اخیر کارگروه دولت الکترونیک و با تایید استاندار هرمزگان، مصوب شد دستگاه‌های دولتی ارائه خدمات تمام الکترونیکی و اطلاع رسانی و آموزش عمومی برای حذف مراجعه حضوری مردم به ادارات را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: بیش از 800 خدمت از بستر الکترونیکی به مردم ارائه می شود که می توانند از طریق اینترنت از آن استفاده کنند و دستگاه ها باید روش های ارائه خدمات خود را در بستر فضای مجازی به مردم اطلاع رسانی کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان با اشاره به لزوم افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت، خواستار ایجاد ساز و کار نوبت‌دهی تلفنی و اینترنتی جهت ارائه خدمات در این مراکز شد و خاطرنشان کرد: نظارت مستمر بر دفاتر پیشخوان الزامی است، چون رعایت توصیه‌های بهداشتی در این دفاتر به عنوان یکی از محل‌های پر رفت‌ و آمد از اهمیت ویژه برخوردار است و مدیران این دفاتر به منظور کاستن از بار مراجعه همزمان، نسبت به ایجاد ساز و کار نوبت‌دهی تلفنی و اینترنتی ارائه خدمات اقدام کنند.

شیبانی اظهار داشت: فروش اینترنتی کالاها راهکاری مهم برای قطع زنجیره کرونا است و فروشگاه ها باید کسب و کار خود را اینترنتی کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه دولت الکترونیک، می توانیم شرکت ها و فروشگاه هایی که خدمات آنلاین دارند را از طریق پرتال استانداری معرفی کنیم.

در این جلسه نمایندگان دستگاه ها و جمعی از نخبگان و کارشناسان، نظرات خود را در خصوص راه های مقابله با کرونا و کاهش تردد مردم ارائه کردند.

 انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول