اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شهردار اراک: بی‌عدالتی محض در شهرداری حکم فرماست

شهردار اراک از ساماندهی پرسنلی و عدالت در پرداخت حقوق خبر داد و گفت: به علت چندگانگی وضعیت پرسنلی، در خصوص نحوه پرداختی‌ها بی‌عدالتی محض در شهرداری حکم فرماست.

شهردار اراک: بی‌عدالتی محض در شهرداری حکم فرماست

 سعید بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت اشتغال کارگران و نیروهای شهرداری اظهار کرد: وضعیت اشتغال کارگران و نیروهای شهرداری حاشیه‌ساز شده و ارزشی از لحاظ فکری و کاری نباید برای شهرداری داشته باشد، شهرداری یک چارت سازمانی دارد که 1300 پست کارمندی در آن گنجانده شده که متاسفانه از این تعداد بالغ بر 800 تا 900 پست خالی است و نتوانستیم آن پر کنیم.

وی افزود: تعداد زیادی همکار داریم که سالیان سال در قالب نیروهای قراردادی یا شرکتی در حال خدمت به شهرداری هستند و جالب اینکه بار اصلی پیکان خدماتی شهرداری بر دوش این افراد است که متاسفانه وضعیت استخدامی با ثباتی ندارند، برخی از این نیروها با پیگیری در حال ساماندهی هستند.

شهردار اراک با اشاره به اینکه شهرداری در خصوص انجام امور خدماتی و کارگری طبق چارت سازمان صرفا باید برون سپاری کند و کار را به بخش خصوصی واگذار کند، اضافه کرد: بعنوان مثال شرکتی قرار است حفظ و نگهداری فضای سبز را انجام دهد و با هرکسی که قرارداد ببندد به آن معنی است که آن فرد با شهرداری رابطه استخدامی ندارد، این امر مشتبه بر این شده نیروهایی که بدین صورت جذب شهرداری شدند رابطه مستقیم استخدامی دارند در صورتی که این صحیح نیست و کار علل الخصوص در حوزه فضای سبز و پسماند با بخش خصوصی بسته شده و بصورت حجمی انجام می‌شود.

بیاتیان خاطرنشان کرد: از طرفی هم به دلیل خالی بودن پست این امر اجتناب ناپذیر است،  جذب نیرو تنها از طریق مراجع ذیصلاح همراه با برگزاری آزمون و اخذ مجوزات لازم است که در حال پیگیری هستیم تا در آینده نزدیک مجوزات لازم را در این خصوص اخذ کرده و آزمون را برگزار کنیم تا بخشی از پست‌های سازمانی را جایگزین کنیم.

وی افزود: برخی از نیروهای قراردادی ما بیش از 15 سال است سابقه فعالیت دارند نمی‌شود و سخت است که فردی صرفا با یک آزمون جایگزین نیروهای باتجربه کاری بالا شوند.

شهردار اراک از ساماندهی پرسنلی و عدالت در پرداخت حقوق خبر داد و گفت: به علت  چندگانگی وضعیت پرسنلی، در خصوص نحوه پرداختی‌ها بی‌عدالتی محض در شهرداری حکم فرماست، چراکه با گرایشات مختلف کارمند رسمی خدمات کشوری وجود دارد، بعنوان مثال کارمند رسمی تامین اجتماعی، نیروی کارگری قرارداد دائم، کارگری دارای پست کارگری و همچنین نیروی حجمی داریم که همین امر باعث شده در پرداخت‌ها بین دریافتی نفرات بالا تا پایین شاهد اختلاف چند برابری باشیم، لذا برنامه‌ای داریم تا دریافتی کسانی که از حداقل دستمزد بهره مند هستند ارتقا دهیم و دریافت کسانی که مازاد دریافت می‌کنند را کاهش دهیم. 

وی با بیان اینکه دو موضوع ساماندهی وضعیت پرسنلی و ساماندهی پرداخت حقوق بصورت جدی در دستور کار است، در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد معاونت‌ها تصریح کرد: قضاوت‌ها در خصوص عملکرد معاونت‌ها متفاوت است و بعضا معاونت‌ها خارج از تخصص قضاوت می‌شود.

بیاتیان رویکرد شهرداری را تعاملی دانست و اظهار کرد: شهرداری اراک رابطی بسیار خوبی را با همه دستگاه‌های خدمات‌رسان دارد و اگر می‌بینید که برنامه زمان بندی یک پروژه 840 روزه را به 180 روز کاهش می‌دهیم به واسطه وجود همین تعاملات و همراهی دستگاه‌های مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: قطار شهری و شهرداری با سرعت مناسبی در حال حرکت است و دوستانی که در مجموعه شهرداری نتوانند با این سرعت با ما همراهی کنند عذر آنها را می‌خواهیم و از آنها خداحافظی می‌کنیم و به جای آنها کسانی را قرار می‌دهیم که سرعت عمل خوبی داشته باشند، با توجه به شعار سال بالاجبار یک سری تغییرات را باید مد نظر قرار دهیم که یکی از آنها تغییر رفتار مدیریتی است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول