اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تعداد کلاهک‌های اتمکی و موشک‌های قاره پیمای کره شمالی چقدر است؟

گزارش تحقیقی دو موسسه غربی تخمین زده است که کره شمالی تا سال 2027 می‌تواند تا 242 کلاهک اتمی و همچنین دهها موشک بالستیک قاره پیما داشته باشد.

تعداد کلاهک‌های اتمکی و موشک‌های قاره پیمای کره شمالی چقدر است؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک گزارش تحقیقاتی که روز سه شنبه منتشر شده مدعی است که کره شمالی می‌تواند تا سال 2027 حدود 242 کلاهک اتمی و دهها موشک بالستیک بین قاره‌ای داشته باشد. 

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این گزارش از کره جنوبی و آمریکا می‌خواهد که همه گزینه‌ها را برای مقابله با این روند مورد ارزیابی قرار دهند.

در گزارش مشترک موسسه مطالعات سیاسی «آسان» و موسسه «رند» بر لزوم بررسی جدی استقرار سلاحهای اتمی تاکتیکی در جنوب شبه جزیره کره و دیگر اقدامات برای بازدارندگی در مقابل امکان یک جنگ اتمی تاکید کرده است.

این گزارش درحالی منتشر شده است که خبرها از فعالیتهای کره شمالی در سواحل شرقی برای آزمایش و توسعه موشکهای بالستیک زیر دریایی و همچنین هشدار سازمان ملل در زمینه ادامه برنامه اتمی و موشکی کره شمالی حکایت دارد. 

تخمین زده شده است که کل سلاحهای اتمی کره شمالی تا سال 2027 بین 151 تا 242 کلاهک و همچنین دهها موشک بالستیک قاره پیما باشد. 

این گزارش براساس میزان مواد شکافت پذیر مانند پلوتونیوم و اورانیوم با غنای بالا که به نظر می‌رسد از سوی پیونگ یانگ تولید شده است و همچنین برآوردهای اطلاعاتی آمریکا و دیگر تحلیلگران برجسته در این زمینه تخمین زده است.

در ادامه این گزارش آمده است، ما تخمین می‌زنیم که تعداد کلاهکهای اتمی کره شمالی از سال 2017 تا 2027 با تعداد 30 تا 60 کلاهک آغاز شده، و تا سال 2020 سالی یک یا دو سلاح پلوتونیومی  اضافه شده و تا سال 2027 سالی بین 12 تا 18 سلاح اتمی نیز به آن اضافه خواهد شد. 

در این گزارش با اشاره به پیشرفت هسته‌ای کره شمالی درباره به کار گیری تهدید اتمی از سوی کره شمالی و همچنین انجام حملات پیشگیرانه، محکم و متنوع مانند حملات پیشگیرانه اتمی از سوی این کشور هشدار داده شده است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول