اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بررسی میزان اجرای قوانین حوزه تولید در دستور کار دیوان محاسبات

رئیس دیوان محاسبات گفت: دیوان امسال با توجه به شعار سال، بررسی بند به بند قوانین حوزه کسب و کار و تولید را در دستور کار قرار داده و حتما با استفاده از مکانیزم‌های خود با مدیران و مسئولان متخلفی که مانع اجرای قانون شده‌اند، برخورد خواهد کرد.

بررسی میزان اجرای قوانین حوزه تولید در دستور کار دیوان محاسبات

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به اولویت‌های کاری دیوان در سال جدید گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کرده‌اند و براین اساس ما 5 قانون اصلی حوزه کسب و کار و تولید را احصاء کرده و در دستور کار قرار دادیم تا مشخص شود، کدام یک از بندهای این قوانین تاکنون اجرا نشده است.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات با بررسی بند به بند قوانین حوزه کسب و کار و تولید، مقصران در این زمینه را شناسایی، احضار و دنبال خواهد کرد.

بذرپاش تصریح کرد: در درجه اول پیگیر اجرای این قوانین هستیم و در صورت عدم اجرا توسط یک مقام مسئول حتما از مجاری قانونی و مکانیزم‌های تنبیهی خود استفاده خواهیم کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا قوانین تنبیهی برای برخورد با متخلفان در این حوزه بازدارنده است یا خیر؟ گفت: قانون به ما اختیار داده تا به تخلفات مدیران و مسئولان اجرایی رسیدگی کرده و در صورت اثبات جرم، پرونده آن را به قوه قضائیه ارسال کنیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول