اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

آمار فوتی‌های روزانه کرونا در پایتخت به 100 نفر رسید/ قفل حمل و نقل عمومی باز نشد

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های کرونا در پایتخت به حدود 100 نفر در طول روز رسیده است، گفت:‌ به نظر می‌رسد حداقل تا یک سال دیگر درگیر کرونا باشیم و توجه به حمل و نقل عمومی حائز اهمیت است.

آمار فوتی‌های روزانه کرونا در پایتخت به 100 نفر رسید/ قفل حمل و نقل عمومی باز نشد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر درباره موضوع کرونا و احتمال انتقال ویروس کووید ـ 19 در حمل و نقل عمومی،‌گفت: بر اساس اعلام اتحادیه ناوگان حمل و نقل عمومی اگر مدت زمان کمی در مترو و اتوبوس باشیم احتمال ابتلا به کرونا کمتر است و بر همین اساس به شهروندان توصیه کردم بیشتر از 15 تا 20 دقیقه در مترو و اتوبوس نمانند.

وی با بیان اینکه فوتی‌های کرونا در پایتخت به حدود  100 نفر در طول روز رسیده است گفت: به نظرم اگر شرایط مشابه وضعیت کنونی پیش رود آمار بالاتر هم می‌رود بنابر این باید به توسعه حمل و نقل عمومی بیش از گذشته توجه کنیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: با شرایطی که در زمینه تأمین واکسن وجود دارد و اگر بخواهیم 60 میلیون نفر را حداقل در دو دوز واکسینه کنیم به 120 میلیون واکسن نیاز داریم بنابراین حداقل تا یکسال آینده همچنان درگیر کرونا خواهیم بود.

هاشمی گفت:‌دولت باید اقدامات لازم را جهت حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی انجام دهد من نمی‌دانم چرا قفل این موضوع باز نمی‌شود و نتیجه‌ای حاصل نشده در حالی که دولت می‌تواند از بودجه‌های دولتی یا سیستم بانکی تأمین اعتبار کند.

وی گفت:‌ البته در حوزه نوسازی اتفاقاتی توسط دولت به وقوع پیوسته و بودجه‌هایی در حال تزریق ا ست و برخی اتوبوس‌ها و واگن‌های قدیمی مترو نوسازی آن آغاز شده است.

رئیس شورای شهر تهران به موضوع تولید قطار ملی اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخت قطار ملی با 80درصد طراحی داخلی و 75 درصد ساخت به نتیجه رسید و روز گذشته نیز اولین قطار ملی رونمایی شد.

هاشمی گفت:‌رئیس‌جمهور دستور تولید این قطار و تأمین بودجه را داد و امیدواریم مسیر به خوبی پیش رود.

وی گفت: شهرداری تهران با شرکت واگن‌سازی  جهت ساخت 105دستگاه واگن قراردادی امضاء کرده که می‌تواند به سرعت کار ساخت واگن‌ها آغاز شود ولی من از دولت خواستارم حداقل در انتهای فعالیت خود اعتباری را به این مسأله اختصاص دهد و در دوره مدیریت شهری بعدی شاهد افزوده شدن این واگن‌ها باشیم.

خبرنگار: عرفان آقاگلی

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول