اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وظیفه نظارتی مجلس در سال 1400 شتاب می‌گیرد/ حتی یک هفته هم برای کشور مهم است

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم وظیفه نظارتی خود را در سال 1400 از دستگاه‌ها و نهادهای کشور بیشتر از گذشته خواهد کرد.

وظیفه نظارتی مجلس در سال 1400 شتاب می‌گیرد/ حتی یک هفته هم برای کشور مهم است

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: مجلس یازدهم وظیفه نظارتی خود را در سال ۱۴۰۰ از دستگاه‌ها و نهادهای کشور بیشتر از گذشته خواهد کرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم و رئیسان گروه‌های مجلس موظف شدند برنامه‌های عملیاتی نظارت‌های بیش‌تر به هیأت‌رئیسه اعلام کنند تا بر اساس برنامه زمان‌بندی در دستور کار علنی مجلس یا کمیسیون‌های مختلف در سال جدید قرار گیرد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس پرسش از وزیران اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی، امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای افزایش وظیفه نظارتی خانه ملت بوده است.

وی تاکید کرد: این روند نظارتی در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها» باقوت ادامه خواهد یافت  تا به تحقق جهش تولید، افزایش اعتماد به‌ نفس ملی و رضایتمندی عمومی منجر شود.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: نظارت‌های بیشتر مجلس دولت را وادار می‌کند برخی اقدامات بر زمین‌مانده را از جمله قوانینی که به تصویب رسیده اما اجرایی نشده است  را انجام دهد؛ حتی یک هفته هم برای کشور مهم است و دولت نباید دچار رخوت در اداره کشور شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: بسیاری از مشکلاتی که اکنون وجود دارد، نتیجه عدم نظارت است، وقتی در دستگاهی مفسده‌ای به وجود بیاید، اگر آن ناظر کاربلد باشد اجازه نمی‌دهد این فساد گسترده شود.

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس اولویت نظارت‌های مجلس را عمل کردن نمایندگان مردم به دستورهای رهبری معظم انقلاب به‌ خصوص در زمینه‌های اقتصادی، معیشتی، حمایت از تولیدات داخلی و جهش تولید، مقابله با گرانی‌ها، پیشگیری از کم‌کاری‌های دستگاه‌های اجرایی، کاهش فاصله‌های طبقاتی و اشتغال آفرینی بیان کرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ارائه تذکرهای کتبی به وزرای دولت در حوزه‌های کشاورزی، تأمین منابع آبی زاینده‌رود، پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی، تخصیص اعتبار برای واحدهای عمرانی نیمه‌تمام و چاره‌جویی برای جلوگیری از نشست زمین در دشت کشاورزی برخوار را از جمله برنامه‌های نظارتی خود برای دو شهرستان حوزه انتخابیه خود ذکر کرد.  

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ص۱۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول