اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اعزام و استقرار 85 روحانی در مساجد قروه همزمان با ماه مبارک رمضان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه از اعزام و استقرار 85 روحانی در مساجد شهرستان قروه همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

اعزام و استقرار 85 روحانی در مساجد قروه همزمان با ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام عباس عبدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه در جلسه شورای تبلیغ شهرستان قروه که به مناسبت برنامه‌ریزی برنامه‌های ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اوضاع کرونایی تعداد 65 نفر از اعزه روحانی بومی و نیز 20 نفر روحانی مستقر همزمان با ماه ضیافت الهی  نسبت به تبلیغ معارف دینی و نیز تبلیغ چهره به چهره جبهه انقلاب اسلامی اقدام خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به اوضاع حساس کشورمان و در لبیک به منویات مقام عظمای ولایت تلاش شده تا بصورت چهره به چهره و نیز در قالب همایش پیش از اعزام روحانیون معزز مسائل سیاسی و منطقه‌ای به استحضار روحانیون رسانده شود تا روحانیون در منطقه تبلیغی در راستای اهداف  و مبانی انقلاب اسلامی نسبت به روشنگری و نیز پاسخگوئی به شبهات بیش از پیش اهتمام نمایند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه بیان کرد: در جلسات جداگانه با امناء مساجد و نیز مسئولین هیئات مذهبی نحوه تبلیغ اعزه روحانی و نیز فعالیت مساجد و هیئات مذهبی مدیریت می‌شود تا ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی زمینه تبلیغ مفید و موثر فراهم شود.

حجت‌الاسلام عبدی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد با کمک خیرین و نهادهای حمایتی در راستای کمک مومنانه از خانواده‌های آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا بسته‌های معیشتی، غذای گرم و نیز کمک‌های مالی همچون سال گذشته انجام پذیرد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از سه هزار بسته معیشتی و قریب به پنج میلیارد ریال کمک مومنانه در ماه ضیافت الهی تهیه و توزیع شود.

وی از مساعدت و همراهی ادارات و نهادهای فرهنگی و شخصیت‌های بارز شهرستان در راستای انجام ماموریت خطیر سازمان تبلیغات اسلامی قدردانی و اضافه کرد: مساعدت مالی و معنوی اداره اوقاف و امور خیریه و امام جمعه شهرستان چشمگیر بوده و این مساعدت‌ها ادامه دارد.

برگزاری برنامه‌های قرآنی عملیات رمضان در شهرستان قروه

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی قروه نیز در این جلسه از برگزاری برنامه های قرآنی عملیات رمضان در این شهرستان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

طیب علی‌آزادی منش افزود: این برنامه‌ها که در راستای دستورالعمل ارسالی دارالقرآن الکریم مرکز صورت خواهد گرفت مشتمل بر چندین برنامه قرآنی است که با توجه به حساسیت زمانی و در راستای بهره‌مندی علاقمندان به مصحف شریف قرآن کریم و بهره مندی آحاد امت اسلامی از فیوضات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ربیع قرآن برگزار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به تعطیلی کلاس‌های حضوری آموزش قرآن کریم بیشتر برنامه‌های عملیات رمضان در قالب فضای مجازی و برخی دیگر بصورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی قروه بیان کرد: برنامه جزء خوانی و مفاهیم موضوعی قرآن کریم در شهرهای قروه، سریش آباد، دزج و دلبران و نیز مساجد تعدادی از روستاهای تابعه با مدیریت اعزه روحانی مستقر و روحانیون اعزامی برگزار خواهد شد.

آزادی‌منش اضافه کرد: حضور فعال در جشنواره قرآنی نور امید، اعزام کاروان قرآنی به مناطق کمتر توسعه یافته و یا محروم، فضاسازی محیطی، مشارکت در همایش استانی تکریم چهره‌های قرآنی و ایجاد انگیزه در جامعه کنشگران قرآنی با حضور در جمع آنان و تجلیل از آنها، دیدار با مربیان قرآنی و تجلیل از زحمات آنها و تجلیل از مدیر و قرآن‌آموزان خانه قرآن شهری از برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.

وی عنوان کرد: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده‌های آسیب دیده از ویروس کرونا در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه با همکاری ادارات و نهادها و مدیران موسسات قرآن و عترت و خیرین قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی در فضای مجازی، استمرار برنامه حفظ موضوعی قرآن کریم و تلاوت کلام وحی که با همکاری اعضاء شورای قرآن کریم و با حضور یک‌هزار و 700 نفر قرآن آموز در حال برگزاری است از برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه عنوان کرد: آموزش مربیان قرآن کریم با حضور استاد حسین عبدالملکی از اساتید استانی، تلاش مجدانه در گفتمان‌سازی امید و باور و نیز مشارکت در برنامه‌های سحرگاهی شبکه قرآن صدا و سیمای مرکز کردستان از مهمترین برنامه‌های دارالقرآن تبلیغات اسلامی قروه در ماه ضیافت الهی است که با همکاری و هم‌افزایی ادارات و نهادهای قرآنی به ویژه امام جمعه و اداره اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول