اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نباید حیثیت ایران در مذاکرات هسته‌ای به خطر بیفتد/ دولت مجددا در حال معطل کردن کشور است

نماینده تهران در مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: نباید در این مذاکرات حیثیت جمهوری اسلامی از بین برود؛ دولت به جای اینکه به قانون راهبردی لغو تحریم ها عمل کند، مجدداً کشور را معطل مذاکره کرده است.

نباید حیثیت ایران در مذاکرات هسته‌ای به خطر بیفتد/ دولت مجددا در حال معطل کردن کشور است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 24 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: متاسفانه در هفته ای که گذشت شاهد خرابکاری در نیروگاه هسته ای نطنز بودیم، این حادثه نتیجه اتفاقاتی است که بعد از شهادت شهید فخری زاده رخ داد و دولت به جای اینکه به قانون راهبردی لغو تحریم ها عمل کند، مجدداً کشور را معطل مذاکره کرده است.

وی افزود: دولت مدعی است اگر ایران به این ترورها و خرابکاری‌ها پاسخ دهد، مذاکرات و راه‌های دیپلماتیک برای کاهش یا از بین بردن تحریم‌ها از دست می‌رود! این اتفاقات خواسته رژیم صهیونیستی بوده تا مذاکرات را برهم زده و مانع کاهش و یا لغو تحریم‌ها شود.

نماینده مردم تهران خطاب به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه تصریح کرد: فرض می کنیم این ادعا و تحلیل شما در این خصوص صحیح باشد و در این مذاکرات اخیر همه تحریم ها لغو شوند و در یک حد حداکثری آمریکایی ها، اروپایی ها و گروه 1+4 به شما اجازه دهند همه اقدامات بانکی را از سر بگیرید و تنها یک شرط بگذارند و آن هم اینکه در مقابل اتفاقات تروریستی و خرابکارانه حق شلیک حتی یک گلوله هم نداشته باشید!

خضریان تصریح کرد: به نظر بنده وجود چنین شرطی، خارج از عقلانیت است که برای رسیدن به آن فرض رویایی، شما حیثیت و موجودت جمهوری اسلامی ایران را به خطر بیندازید. به خودتان بیایید.

وی خطاب به هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در رابطه با موضوعات مذکور باید در مجلس جلسه ای گذاشته شود و موضوعات به صورت جدی بررسی شوند. انتظار داشتم امروز در جلسه گزارش کمیسیون امنیت ملی قرائت شده و در این خصوص بحث شود، با توجه به اینکه جریان غربگرا که البته باید اصلاح کنیم، ما امروز دعوایمان با جریان غربگرا نیست، بلکه جریان غرب در مقابل انقلاب ایستاده است؛ باید مانع ایجاد مشکل برای ظرفیت های باقیمانده کشورمان شویم.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به تذکر گفت: سیاست نظام پیرامون مذاکرات کاملا مشخص است، و همه اتفاقات باید مبتنی بر عمل در برابر عمل باشد. اگر دشمنان شیطنت می کنند و می خواهند با از بین بردن زیرساخت های هسته ای، سر میز مذاکره به نفع خودشان از ما امتیاز بگیرند، اصل مذاکره زیر سوال است. فارغ از اینکه مجوز قانونی برای مذاکره دارند یا خیر؛ که داشتن مجوز قانونی هم حداقل برای مجلس مورد سوال بوده و دولت باید به این موضوعات توجه کند که البته بنای توجه هم ندارد.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول