اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیپلمات‌های ایران و روسیه: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه امری قانونی است

دیپلمات‌های ایران و روسیه امروز ضمن گفت‌وگو درباره تحولات سوریه و یمن اعلام کردند که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه، امری قانونی و بر اساس قانون اساسی فعلی این کشور است.

دیپلمات‌های ایران و روسیه: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه امری قانونی است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی امروز (سه‌شنبه) با «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و آفریقا، دیدار و در خصوص مسائل خاورمیانه به ویژه سوریه و یمن، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. 

در این دیدار دو طرف با اشاره به رایزنی‌های اخیر به عمل آمده با دولتمردان  سوریه و همچنین «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره اهمیت موضوع گفت‌وگوهای ملی سوریه در قالب کمیته قانون اساسی، بر ضرورت استمرار آن تأکید کردند. 
طرفین همچنین در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه، خاطرنشان کردند که برگزاری این  انتخابات، امری قانونی است که بر اساس قانون اساسی فعلی سوریه صورت می‌گیرد و  باید به قانون اساسی سوریه احترام گذاشته شود. 

در این دیدار همچنین پیرامون آخرین وضعیت بحران یمن، ضرورت شکل گیری گفت‌وگوهای ملی با همکاری سازمان ملل متحد و حمایت سایر بازیگران بین‌المللی بحث و تبادل نظر شد.

در بهمن ماه سالی که گذشت پانزدهمین نشست کارشناسی روند آستانه در سوچی روسیه برگزار شد.

گفتنی است، شمار زیادی از افراد قبیله «طی» در قامشلی واقع در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) در یک گردهمایی اعلام کردند که از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه و نامزدی بشار اسد رئیس جمهور این کشور در این انتخابات، حمایت می‌کنند. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول