اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۱۶۰۰ واحد مسکونی روستایی در گنبدکاووس مقاوم‌سازی می‌شود

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس گفت: طرح ویژه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در یک‌هزار و ۶۰۰ واحد اجرا می‌شود.

۱۶۰۰ واحد مسکونی روستایی در گنبدکاووس مقاوم‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مرتضی صابری امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بازنگری طرح هادی در ۳۷ روستا انجام شده و نسبت برخورداری شهرستان در راستای اجرای طرح هادی روستایی ۵۷ درصد است.
وی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) تصریح کرد: از بدو تاسیس این نهاد تاکنون اتفاقات خوبی در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی، بهسازی و آسفالت معابر روستایی و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده ناشی از سیل و زلزله انجام شده است.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس در حوزه بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده ناشی از سیل و زلزله در حوزه شهرستان خاطرنشان کرد: تعداد ۱۷ روستا در زمان وقوع سیل آسیب‌دیده بودند که شناسایی شده و در قالب ۲۵ پروژه و با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال بازسازی و نوسازی شده و تحویل مالکان شده است.
وی ادامه داد: از محل اعتبارات ماده ۱۰ حوادث استان نیز ۷۰ میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون ۳۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و این اعتبار در قالب ۵۴ پروژه در ۲۱ روستا اجرا شده و تاکنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
صابری درباره اعتبارات جاری و تملک‌دارایی بنیاد مسکن شهرستان از محل اعتبارات استانی گفت: مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک‌دارایی استان به این نهاد مصوب شده که تاکنون ۲۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و این اعتبار در قالب ۱۴ پروژه در ۲۱ استان صرف شده است.
وی ابراز کرد: در سال گذشته ۸۷ هزار مترمربع از معابر روستایی بهسازی و آسفالت شده که ارزش ریالی آن به قیمت روز ۱۵۰ میلیارد ریال است.

* ۱۸۸ کیلومتر از شبکه معابر روستایی گنبدکاووس بهسازی و آسفالت شد/ ۱۱ هزار و ۶۵۹ واحد مسکونی روستایی در گنبدکاووس مقاوم‌سازی شد
رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: طول شبکه معابر روستایی شهرستان ۹۱۶ کیلومتر بوده که تاکنون ۱۸۸ کیلومتر آن بهسازی و آسفالت شده است.
وی در حوزه مسکن محرومان گفت: با پیگیری‌های فرماندار شهرستان سهمیه احداث مسکن محرومین از ۳۵۰ واحد مسکونی به ۵۴۸ واحد مسکونی افزایش پیدا کرده و تاکنون ۴۹۵ واحد آن به مرحله پایانی سفت‌کاری رسیده است.
صابری افزود: طرح ویژه مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ در کشور در حال اجرا بوده و از همان سال تاکنون ۱۱ هزار و ۶۵۹ واحد مسکونی روستایی در شهرستان مقاوم‌سازی شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته سهمیه شهرستان در طرح ویژه مسکن روستایی دو برابر شده و به ۷۸۰ فقره با اعتبار ۳۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته که تاکنون تمامی پرونده‌ها به بانک ارسال و از این تعداد ۴۲۷ فقره با بانک قرارداد منعقد کرده‌اند.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس گفت: طرح ویژه مسکن روستایی امسال در یک‌هزار و ۶۰۰ واحد اجرا می‌شود.
وی در حوزه واحدهای مسکونی غیرمقاوم در روستاها خاطرنشان کرد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد ۴۷ هزار و ۶۵۸ واحد مسکن روستایی در شهرستان وجود دارد که از این تعداد حدود ۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم بوده و به لحاظ عدم همکاری مردم روستاهای شمالی شهرستان در دریافت تسهیلات بانکی از یک طرف و حادثه‌خیز بودن شهرستان از طرف دیگر سبب نگرانی بنیاد مسکن شده است.

* نقشه‌برداری ۶۷ روستا برای صدور سند مالکیت در گنبدکاووس/ اخذ مجوز پروانه ساختمانی برای ۹۶ واحد مسکن ملی در شهرک بهارستان گنبدکاووس
صابری از نقشه‌برداری ۶۷ روستا برای صدور سند مالکیت خبر داد و افزود: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ نقشه‌برداری در ۶۷ روستا شهرستان صورت گرفته و ۲۱۶ سند مالکیت صادر و تحویل مالکان آن شده است.
وی در حوزه مسکن ملی بیان کرد: اجرای طرح مسکن ملی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به عهده اداره راه و شهرسازی است که با عملکرد قابل قبول بنیاد مسکن استان از سوی استاندار گلستان اجرای این طرح در شهرهای گرگان و گنبدکاووس بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفته است.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: مجوز پروانه ساختمانی برای ۹۶ واحد مسکن ملی در شهرک بهارستان اخذ شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول