اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست خبری ضدروسی وزیر خارجه اوکراین و دبیر کل ناتو

وزیر خارجه اوکراین و دبیر کل ناتو در یک نشست خبری تماما ضد روسی، درباره افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین هشدار دادند و بر آمادگی دو طرف برای مقابله با اقدامات مسکو تاکید کردند.

نشست خبری ضدروسی وزیر خارجه اوکراین و دبیر کل ناتو

به گزارش گرزوه بین الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو مجددا از افزایش حضور نظامیان روس در مناطق مرزی با این کشور انتقاد کرد و مدعی شد که مسکو اقدامات خصمانه خود علیه کی‌یف را افزایش داده است.

براساس گزارش شبکه الجزیره، وی مدعی شد، روسیه با تجمع نیروهای خود در نزدیکی مرزهای اوکراین باعث افزایش نفرت شهروندان اوکراینی نسبت به مسکو شده است. 

وی هشدار داد که اگر روسیه اقدامی علیه ما انجام دهد هزینه‌های زیادی برای این کشور در برخواهد داشت. کولبا در عین حال مدعی شد که کی‌یف به دنبال جنگ با روسیه نیست و به دنبال حل و فصل دیپلماتیک بحران در مناطق شرقی اوکراین است.

وزیر خارجه اوکراین در ادامه این نشست خبری تاکید کرد، اوکراین به همراه متحدانش در ناتو می‌توانند اقدامات زیادی برای جلوگیری از تشدید بحران و تامین امنیت در دریای سیاه انجام دهند.

در هفته‌های اخیر تنش‌ها بین روسیه و اوکراین در حال افزایش بوده و نگرانی از احیای مجدد درگیری‌های نظامی را موجب شده است. 

ینس استولتنبرگ نیز در این نشست خبری مشترک با اشاره به اینکه روسیه باید به فعالیتها در مرزهای اوکراین خاتمه دهد گفت: ما به حمایت خود از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین ادامه می‌دهیم و در تلاش هستیم تا از طریق برگزاری رزمایش و آموزشهای نظامی توانایی نظامی اوکراین را افزایش دهیم. 

وی همچنین از افزایش حضور نظامی ناتو در دریای سیاه برای افزایش تامین امنیت کی‌یف خبر داد.

دبیر کل ناتو در ادامه اضافه کرد، کشورهای ناتو همچنین برای مقابله با آنچه که اقدامات خصمانه روسیه خوانده است آماده هستند حضور خود را در مرزهای شرقی اوکراین گسترش دهند.

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند. اوکراین چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

برخی منابع خبری شنبه مدعی شدند که ارتش روسیه در حال استقرار سامانه‌های موشکی «اسکندر» در مناطقی نزدیک مرز با اوکراین است گفته می‌شود که روسیه از اواخر ماه مارس مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را به مرزهای اوکراین، به ویژه مناطق «کریمه» ، «ورونژ» و «روستوف» منتقل کرده است.

رسانه‌ها همچنین  روز یکشنبه  از فرود یک فروند هواپیمای نظامی دیگر آمریکا در اوکراین همزمان با تشدید تنش این کشور با روسیه خبر دادند. به گزارش منابع خبری، یک فروند هواپیمای «سی -۱۳۰» نیروی هوایی آمریکا روز یکشنبه در یک پایگاه هوایی در «کی‌یف» فرود آمد. گفته می‌شود که این هواپیما تجهیزات و پرسنل نظامی برای کمک به ارتش اوکراین به همراه داشته است.

روسیه حضور نظامیان خود در نزدیکی مرزهای اوکراین را تایید کرده اما ضمن تاکید بر حق مشروع خود در در داخل خاک روسیه گفته است که استقرار نظامیان روس تهدیدی برای هیچ کس نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول