اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارائه 5 هزار و 488 نفر- ساعت آموزش به متقاضیان توسعه مشاغل خانگی در زنجان

رئیس جهاددانشگاهی زنجان گفت: 5 هزار و 488 نفر- ساعت آموزش عمومی و تخصصی به متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان ارائه شد.

ارائه 5 هزار و 488 نفر- ساعت آموزش به متقاضیان توسعه مشاغل خانگی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کامران جعفری بعد از ظهر امروز  در جمع خبرنگاران از عملیاتی شدن اجرای فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان اجرایی می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی زنجان افزود: طرح توسط وزارت تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی به عنوان کارفرما و ناظر و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از برنامه‌های اشتغال فراگیر است، تصریح کرد: این طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک و حمایت از کسب و کارهای خرد در حال اجرا است.

جعفری با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان را مبتنی بر سه فاز است، اضافه کرد: در فاز نخست شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌ها و هماهنگی‌های اولیه انجام شد که در نهایت قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز به عنوان رسته‌های مزیت‌دار این استان انتخاب شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه توانمندسازی، مشاوره و آموزش متقاضیان فاز دوم عملیاتی شدن این طرح بوده که در حال حاضر در مرحله اجرا است، ادامه داد: آموزش‌های عمومی در راستای کسب وکار، کارآفرینی، بازاریابی و ... و آموزش‌های تخصصی در ارتباط با رسته‌های تعیین‌شده از قبیل قالیبافی، قلم‌زنی، بافنده گلیم، خیاطی، ملیله‌کاری و ... برگزار شده و این آموزش‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای فاز دوم، از 2 هزار و 352 زن و 914 مرد ارزیابی اولیه انجام شد، عنوان کرد: در مرحله بعد از بین پذیرفته‌شدگان از 727 زن و 282 مرد استعدادسنجی به عمل آمد که در نهایت منجر به ارائه مشاوره و هدایت به 5 هزار و 170 نفر –ساعت شد.

جعفری با بیان اینکه در اجرای فاز دوم این طرح 3 هزار و 552 نفر -ساعت آموزش عمومی و یک هزار و 936 نفر-ساعت آموزش تخصصی دریافت کردند، اضافه کرد: همچنین 21 مشاور، تسهیل‌گر و پیشران نیز برای آموزش، مشاوره و اتصال به بازار متقاضیان، شناسایی شده است.
انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول