اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روستاهای کردستان از خدمات مناسبی در حوزه آب بهره‌مند هستند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: به برکت انقلاب اسلامی روستاها نیز از خدمات مناسبی در حوزه آب بهره‌مند شده‌اند.

روستاهای کردستان از خدمات مناسبی در حوزه آب بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل آبفا کردستان با تبریک ماه رمضان ابراز امیدواری کرد همگان از برکات این ماه پرفیض و برکت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه آب مایه حیات است، گفت: بخشی از این حیات ناظر بر جنبه مادی زندگی انسان بوده و بخش دیگر مرتبط با جنبه معنوی آن است و لذا می توان گفت آب معنویت دارد.

وی با تأکید بر حساسیت ارائه خدمات در بخش آب خاطرنشان کرد: شاید انسان‌ها بتوانند بدون سایر خدمات به زندگی ادامه بدهند اما زندگی بدون آب امکان ندارد و لذا باید قدر این نعمت خدادادی که در اختیار ما قرار گرفته را بیشتر بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی روستاها نیز از خدمات مناسبی در حوزه آب بهره‌مند شده‌اند، اعلام کرد: اگرچه برخی مشکلات وجود دارد اما شرکت آبفا در حال تلاش برای رفع آنها است و این موضوع جای تقدیر دارد و باید خوبی‌ها را هم دید.

80 درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش خدمات شرکت آبفا

مدیرعامل آبفا کردستان نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهرنشین استان و 80 درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش خدمات شرکت آبفا در حوزه تأمین آب شرب سالم و بهداشتی قرار دارند.

محمد حسین محمدی به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌ها و خدمات این شرکت پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر این شرکت در 37 شهر و 1670 روستای استان خدمات رسانی می‌کند که از این تعداد روستا 1100 روستا به شکل مستقیم زیر پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 100 درصد جمعیت شهرنشین استان زیر پوشش خدمات آب شرب قرار دارند، تصریح کرد: همچنین در بخش فاضلاب شهری، در حال حاضر 96 درصد فاضلاب جمع‌آوری می‌شود که این آمار در کشور به طور متوسط 50 درصد است و در این شاخص کردستان بالاترین رتبه را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تصفیه فاضلاب شهری نیز 80 درصد فاضلاب تصفیه می‌شود که این شاخص در کشور به طور میانگین 28 درصد است و از این لحاظ نیز در رتبه‌های بالای کشور قرار داریم.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: 80 درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش خدمات شرکت در بخش آب قرار دارند و برای 20 درصد باقیمانده نیز که زیر پوشش شرکت آبفا نیستند از روش‌های دیگری برای تأمین آب استفاده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه سالیانه 140 میلیون مترمکعب آب در استان استحصال، تصفیه و توزیع می شود، خاطرنشان کرد: در بخش اتفاقات داخل شهری نیز سال گذشته 5400 اتفاق در حوزه آب در استان رفع حادثه شد که میانگین زمان رفع حادثه نیز کمتر از 6 ساعت بوده است.

وی در ادامه با یادآوری آغاز پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه آب سنندج از زمستان سال گذشته گفت: این پروژه در حال حاضر 4 تا 5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با تکمیل این پروژه هم آب خام با کیفیتتر به تصفیه خانه منتقل شود و هم تأمین آب پایدار و بلندمدت برای شهر سنندج شکل عملیاتی به خود بگیرد.

مدیرعامل آبفا کردستان با اشاره به اقداماتی که برای جلوگیری از ورود فاضلاب روستایی به سد قشلاق سنندج انجام گرفته است، گفت: مهمترین مشکلی که در این زمینه وجود داشت ورود فاضلاب روستای سراب قامیش در 2 کیلومتری سد به داخل این منبع آب خام شهر بود که در حال انتقال فاضلاب این روستا به تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج هستیم و این پروژه در 2 فاز تعریف شده که فاز نخست آن به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول