اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

تشکیل کمیته پشتیبانی از تولید در وزارت کار

مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : کمیته پشتیبانی از تولید به دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با محوریت معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تشکیل شد.

تشکیل کمیته پشتیبانی از تولید در وزارت کار

به گزارش خبرگزاری فارس، کریم یاوری ، مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: حسب دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کمیته پشتیبانی از تولید با محوریت معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و کمیته مانع زدایی با محوریت دبیر هیات امنا سازمان‌های و صندوق ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

یاوری گفت : وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به تشکیل فوری، مستمر و منظم جلسات هفتگی با حضور اعضاء ذیربط تاکید کرده است. تامین تسهیلات ارزان و آسان که به سهولت در اختیار سرمایه گذاران ، کارآفریننان و کارفرمایان بنگاههای اقتصادی و صاحبان کسب وکار قرار گیرد. مورد توجه و تاکید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی این وزارت خانه قرار گرفته است.

مشاور وزیر نماینده ویژه تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: توجه به موضوع بیمه ، بازنشستگی و درمان نیروی کار مشمول از جمله تاکیدات وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و کمیته‌های متشکله پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها است، استان مرکزی با تدبیر و مدیریت استاندار و امضاء کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال 99 تعداد 201 جلسه برگزار و مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی مطرح و تعداد 889 مصوبه داشته است. استان مرکزی دارای 54 واحد مشکل‌دار شناسایی شده با تعداد تقریبا 8000 کارگر است.

کریم یاوری مشاور نماینده ویژه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : اقدامات و پیگیری های مسئولان استان مرکزی در رفع مشکلات بنگاههای اقتصادی قابل تقدیر است .

شناسایی ، پیگیری و رصد بنگاه های مشکل دار با هدف صیانت از نیروی کار ، تداوم تولید ، تثبیت اشتغال و پایداری بنگاههای اقتصادی صورت می‌گیرد.

نماینده ویژه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شناسایی ، پیگیری و رصد و حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی را با هدف صیانت از نیروی کار و تداوم تولید و حفظ حیات اقتصادی و تثبیت و توسعه اشتغال نیروی کار در بنگاه های دنبال می‌کند.

کریم یاوری افزود: صیانت از نیروی کار فقط در رسیدگی حقوقی به دادخواست های قانونی کارگران و نیروی کار خلاصه نمی شود بلکه گره گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه های مشکل دار در اولویت خواسته های کارگران است چرا که با حل مشکلات بنگاه ها ، کارگران به خواسته های قانونی خود دست می یابند.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: نکته حائز اهمیت و قابل تحسین این است که کارگران علی رغم تنگناهای معیشتی که با آن مواجه هستند در شرایط تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس منحوس کرونا همکاری های قابل توجه و ویژه ای را برای گذر از مشکلات اقتصادی با مدیران و کارفرمایان و سهامداران بنگاه های اقتصادی مشکل دار به عمل می آورند,
کریم یاوری اضافه کرد : نقش تشکل های منتخب و قانونی کارگران و کارفرمایان در این زمینه را نباید نادیده گرفت ؛ وجود و نقش تشکل‌های کارگری برای ایجاد روحیه بین کارکنان و کارگران در جهت پیشرفت امور و دستیابی به میزان تولید و خدمات پیش بینی شده و برنامه های تولیدی و خدماتی بنگاه های اقتصادی است.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : رسیدگی و حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکل دار در مرحله اول به عهده مدیران ، کارفرمایان و سهامداران بنگاههای و در مرحله بعد سازمانها و دستگاه های صادر کننده و جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و بانک های است که با پرداخت تسهیلات در احیاد و احداث بنگاه مشارکت دارند و نهایتاً کارگروه‌های تسهیل و رفع موانت تولید به ریاست استانداران و با حضور امضاء بانکها و دستگاههای مرتبط نسبت به حل مشکلات احتمام می نمائید.کمیته های پشتیبانی و مانع زدایی و رفع موانع تولید در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول