اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ورود هیأت ایرانی به وین/ حضور نمایندگانی از وزارت نفت و بانک مرکزی

هیأت ایرانی به ریاست عراقچی و با حضور نمایندگانی از وزارت نفت و بانک مرکزی برای شرکت در دور جدید گفت‌وگوها با گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در چارچوب کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد.

ورود هیأت ایرانی به وین/ حضور نمایندگانی از وزارت نفت و بانک مرکزی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هیأت مذاکره‌ کننده ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه به منظور شرکت در دور جدید گفت‌وگوها با گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در چارچوب کمیسیون مشترک برجام وارد وین پایتخت اتریش شد.

قرار است دیدارها و رایزنی‌ها با اعضای باقی‌مانده برجام از امروز (سه‌شنبه) به صورت دو و چندجانبه آغاز شده و در روزهای آتی ادامه یابد.

در این دور از گفت‌وگوها نیز نمایندگانی از سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت نفت و بانک مرکزی در ترکیب هیأت ایرانی حضور دارند.

مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ و با حضور نماینده اتحادیه اروپا قرار است فردا (چهارشنبه) در وین از سر گرفته شود.

به گزارش فارس، دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم خواهند آمد.

معاون وزیر خارجه روز شنبه ۲۱ فروردین ماه در گفت‌وگویی در تهران اظهارد اشت: خطی که در مذاکرات وین دنبال کردیم و ان‌شاءالله در این هفته ادامه آن را دنبال خواهیم کرد، دقیقا بر اساس مواضع قطعی است که نظام تعیین کرده و اعلام شده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره خطی که در وین دنبال شده و خواهد شد، افزود: ما خواهان رفع کامل تحریم‌ها هستیم که همه تحریم‌های برجام را در برمی‌گیرد به اضافه همه تحریم‌هایی که در دوره ترامپ گذاشته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول