اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح دادگاه عمومی بخش قلعه نو/ رئیس چهارمین حوزه قضایی شهرستان ری معرفی شد

دادگاه عمومی و انقلاب بخش قلعه نو در شهرستان ری به منظور کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و رهایی اهالی این بخش از سردرگمی در دادگاه های شهرری و کهریزک افتتاح شد.

افتتاح دادگاه عمومی بخش قلعه نو/ رئیس چهارمین حوزه قضایی شهرستان ری معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، دادگاه عمومی و انقلاب بخش قلعه نو به عنوان چهارمین حوزه قضایی در شهرستان ری پیش از ظهر امروز با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ری، فرماندار ویژه شهرستان ری، امام جمعه، بخشدار و شهردار قلعه نو افتتاح و رسول عابد به عنوان ریاست حوزه قضایی این بخش معارفه شد.

سرازیری مشکلات و معضلات به ری ادامه دارد

حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم با بیان اینکه شهرستان ری با وسعت سرزمینی موجود در تقسیمات کشوری ویژه دیده شده و ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان حتی از برخی استان‌ها نیز بیشتر است، اظهار کرد: در سطح شهرستان ری در این شرایط کرونایی باید به جمعیت ۱ میلیون نفری ری ، ۲۰۰ هزار نفر اتباع، ۲۰ هزار نفر زندانی و ۱۱ هزار معتاد متجاهر خدمات رسانی کنیم همچنین، سیل مشکلات و معضلات به سمت این شهرستان ادامه دارد.

وی با اشاره به تأسیس ۶ شهر در سطح شهرستان ری گفت: استقرار ادارت خدمات رسان در بخش قلعه نو و خاوران شهرستان ری حال پیگیری بوده و تمام این شرایط در راستای افزایش و بهبود شرایط خدمات دهی در اقصی نقاط شهرستان است.

معاون استاندار تهران با اشاره به استقرار دادگاه عمومی در بخش قلعه نو عنوان کرد: با استقرار دادگستری باید پایه گذاری خوبی با رویکرد قانون سلامت و حقوق شهروندی ایجاد شود تا شاهد کاهش مشکلات باشیم.

توکلی یادآور شد: اگر قانون اولویت کار بخشداری و شهرداری‌ها باشد امکان انحراف و وابستگی کاهش می‌یابد لذا در آغاز راه دادگستری در بخش قلعه نو پیشنهاد می‌کنیم که بر اساس مُر قانون و ضوابط پایه گذاری خوبی برای خدمات دهی در کنار سایر دستگاه‌ها با ایجاد فضای همدلی و وحدت انجام گیرد.

وی ادامه داد: نظارت باید زیاد باشد زیرا در این بخش ممکن است اگر مدیریت خوبی تداوم نداشته باشد با موضوع زمین‌خواری مواجه شویم لذا باید تلاش کنیم که عملکرد این بخش در حوزه کشاورزی، تولید و رفاه ساکنان بهبود یابد.

افزایش ثبت نام شوراها نشانگر تزریق امید در جامعه است 

وی با اشاره به اقدامات اخیر در برخورد با متخلفان در برخی دستگاه‌ها گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش مشارکت مردم در ثبت نام شوراها بودیم که نشانگر تزریق روح امید در میان مردم بوده که در پی برخورد با مفسدان تجلی پیدا کرده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: برخورد با فساد در مدت اخیر حتی دستگیری عوامل فسادهای مالی در دستگاه‌ها باعث ایجاد جرقه‌های امید در میان مردم شد و امروز امید به عملکرد نظام افزایش یافته است.

فرصت عدالت گستری در قلعه نو 

امید محمودی شهردار قلعه نو در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در بخش قلعه نو به واسطه مسافت طولانی تا سایر دادگستری‌های شهرستان، سال‌ها مطالبه ایجاد دادگستری وجود داشت و مردم از ازدحام موجود در ادارات شهرری و کهریزک گلایه مند بودند.

وی گفت: شهرداری قلعه نو برای کاهش هزینه‌های رفت آمد، جلوگیری از اتلاف وقت و رهایی مردم از سردرگمی در دادگاه‌های بخش‌های دیگر شهرستان، این ساختمان را احداث و در اختیار دادگستری قرار داد تا رسیدگی به پرونده‌های اهالی این بخش در این مجتمع انجام شود. 

شهردار قلعه نو تصریح کرد: این ساختمان در زمینی به مساحت ۳۶۰ مترمربع و ۸۷۰ مترمربع زیربنا، در ۴ طبقه و ۹ واحد با اعتبار ۲ و نیم میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

محمودی در پایان خاطرنشان کرد: سایت اداری قلعه نو توسط شهرداری در حال احداث است و در نظر داریم در این مکان یک قطعه زمین تحویل دادگستری شهرستان ری بدهیم تا ساختمان مستقلی احداث شود. 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول