اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: ادعای باکو در زمینه شلیک «موشک اسکندر» در دست بررسی است

سخنگوی کرملین از بررسی موضوع استفاده از موشک‌های تاکتیکی اسکندر در نبرد قره باغ و از سوی ارتش ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان خبر داد.

کرملین: ادعای باکو در زمینه شلیک «موشک اسکندر» در دست بررسی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه ) روز سه شنبه به رسانه‌ها گفت، موضوع ادعاهای باکو مبنی بر اینکه برخی از بقایای موشک‌های «اسکندر-ام» در قره باغ کوهستانی پیدا شده، توسط مقام‌های ارتش روسیه و جمهوری  آذربایجان در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پاسخ به این سئوال که آیا مسئله بقایای موشک‌های اسکندر  که گفته می‌شود در قره باغ رویت شد، در تماس تلفنی بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «الهام علی اف» همتای جمهوری آذربایجانی خود مطرح شده،  گفت که مقام‌های نظامی دو طرف در حال رسیدگی به این موضوع هستند.

پسکوف هرگونه صحبت بین پوتین و الهام علی اف علی اف درباره بالگرد روسی میل-24 که نوامبر بر فراز ارمنستان در نزدیکی مرز با جمهموری آذربایجان سرنگون شد را رد کرد.

در دوم  آوریل سازمان ملی مین‌روبی جمهوری آذربایجان بقایای موشکهای تاکتیکی اسکندر را به نمایش گذاشت که به گفته باکو، ارمنستان در جنگ  قره باغ در پاییز سال 2020 از آن‌ها استفاده کرده است.

برخی رسانه‌های جمهوری آذربایجان ادعا کرده بودند که در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان معروف به جنگ قره باغ دوم، نیروهای مسلح ارمنستان از  موشک‌های اسکندر علیه نیروهای مسلح و مناطق مسکونی در شهر «گنجه» دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان استفاده کردند.

«نیکل پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان  مدعی شده بود که موشک‌های بالستیک اسکندری که نیروهای مسلح این کشور در قره باغ کوهستانی استفاده کردند، منفجر نشده‌ و یا تنها 10 درصد از آن‌ها منفجر شده‌اند.

سخنان نخست وزیر ارمنستان درباره عمل نکردن موشک های روسیه در جنگ قره باغ کوهستانی علیه مناطق جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارات سرکیسیان، نخست وزیر سابق ارمنستان بود که گفته بود چرا در ابتدای جنگ مذکور از موشک‌های  اسکندر استفاده نشده بود.

موشک اسکندر یک سامانه موشکی بالستیک برد کوتاه متحرک است. اسکندر دارای چندین کلاهک متعارف مختلف از جمله کلاهک مهمات خوشه ای، کلاهک انفجاری تقویت شده با سوخت منفجره، کلاهک تکه‌تکه شدن مواد منفجره  و نفوذ کننده در زمین است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول