اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

خوشحالی نویسنده مشهور جهان بخاطر نامگذاری اثرش روی کوچه روستایی در ایران+عکس

«پائولو کوئیلو» نویسنده شهیر برزیلی که با رمان «کیمیاگر» به شهرت جهانی دست یافت، از ابتکار جالب مردم روستایی در ایران به وجد آمد!

خوشحالی نویسنده مشهور جهان بخاطر نامگذاری اثرش روی کوچه روستایی در ایران+عکس

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس به نقل از صفحه رسمی «پائولو کوئیلو» در توئیتر، نویسنده نامدار برزیلی و خالق آثاری چون «کیمیاگر»، «کمانگیر» و «برنده تنهاست» از ابتکار جالب اهالی یک روستا در استان همدان برای نامگذاری یکی از کوچه‌ها به نام رمان «کیمیاگر» ابراز خوشحالی کرد.

کوئیلو در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «کوچه‌های یک روستا در استان همدان، در شمال غربی ایران، همه به نام شاهکارهای ادبیات جهان نامگذاری شده‌اند. ابتکار عمل خوانندگان کتاب و علاقه‌مندان به ادبیات، روستای رسول آباد را به مکانی منحصر به فرد تبدیل کرده و آن را در منطقه مشهور کرده است.»

روستای تاج‌آباد سفلی (رسول‌آباد فعلی) در شهرستان بهار همدان و در شرق گردنهٔ اسدآباد و در نزدیکی جاده همدان به کرمانشاه قرار گرفته است. 

آوازه این روستا با وجود آب و هوای خوب و مکان‌های زیبا و طبیعت بکر، به خاطر فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی اکثر مردم این روستا نه تنها در ایران که در خارج از مرزها هم پیچیده است.

وجود کتابخانه‌ای با ۶۰۰۰ جلد کتاب و علاقه مردم روستا به کتابخوانی باعث شد تا ۲ سال پیش قباد یاری شورای روستا ایده نام‌گذاری معابر روستا را به نام کتاب‌های مشاهیر جهان بدهد که این ایده با استقبال زیاد مردم روستا مواجه شده و با رای و حمایت بخشدار، دادستان و رییس شورای شهرستان، نام ۳۰ کوچه و خیابان به کتاب مشاهیر مزین شد.

البته هیچ گونه حمایت مالی صورت نگرفت تا اینکه یکی از علاقمندان به کتابخوانی اقدام به ساخت و نصب تابلو‌ها کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید:


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول