اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

راه‌اندازی پویش«نفس» در استان مرکزی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک از راه‌اندازی پویش«نفس» در استان مرکزی خبر داد.

راه‌اندازی پویش«نفس» در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از دانشگاه علوم پزشکی یاسر قربانی با توجه به نیاز فوری دانشگاه علوم پزشی اراک به اکسیژن برای درمان بیماران مبتلا به کرونا از راه‌اندازی پویش«نفس» در استان مرکزی خبر داد.

وی افزود: در موج چهارم کرونا و با توجه به حجم بالای مراجعین و بستری‌ها، برای تامین اکسیژن مراکز درمانی با مشکل مواجه شده‌ایم.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به سرعت بسیار بالای انتقال و افزایش مبتلایان، آمار بستری و مرگ و میر نیز به شدت افزایش یافته و مراکز درمانی استان در وضعیت بحرانی به خصوص در زمینه تامین اکسیزن و اکسیژن رسانی که اصلی‌ترین درمان بیماری کرونا است قرار دارند.

قربانی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک علی رغم مشکل در تامین اکسیژن، در تعداد کپسول‌های اکسیژن نیز دچار مشکل شده و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و پیش بینی پر شدن نفاهتگاهی که در حال احداث است، به شدت به آن نیاز داریم. 

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک با راه اندازی پویش «نفس» در صدد رفع کمبود کپسول اکسیژن برای درمان بیماران کرونایی می‌باشد و از مردم، صنایع و نیروهای مسلح و هر شخص حقیقی و حقوقی که می‌تواند در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی اراک و مردم و مبتلایان را کمک کنند، خواست داریم به صحنه بیایند و کمک کنند. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شاهد روزهای تلخی در استان هستیم، بیماران برای یک لحظه بیشتر زندگی کردن و نفس کشیدن در حال تلاش بوده و بیماران در بیمارستان‌ها بر روی تخت‌های بیمارستانی در حال جنگ هستند و کادر درمان با ایثار و از خودگذشتگی در حال نجات جان بیماران، وضعیت استان به شدت بحرانی است و در این زمان حساس نیازمند یاری سبز همه مردم هستیم.

وی افزود: از مردم درخواست داریم کسانی که کپسول اکسیژن در منزل دارند و یا شرکت‌ها و صنایع و خیرینی که در این زمینه می‌توانند دانشگاه را یاری کنند در این زمان حساس در کنار حوزه بهداشت و درمان و مردم بایستند که روزهای سختی را در پیش رو داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول