اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مشکلات 10 ساله سازمان همیاری شهرداری‌ها با پرداخت بدهی رفع شد

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: موانع و مشکلات اقتصادی سازمان همیاری شهرداری‌های استان با بازپرداخت بخش عمده تسهیلات بانکی معوق پس از ۱۰ سال وقفه برطرف شد.

مشکلات 10 ساله سازمان همیاری شهرداری‌ها با پرداخت بدهی رفع شد

سعید امیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای حل و فصل مشکلات و رفع موانع کاری و تضمین ادامه فعالیت سازمان همیاری شهرداری‌های استان، از دو سال گذشته «بازپرداخت مطالبات بانکی پس از ۱۰ سال وقفه» و ورود خسارت‌های سنگین ناشی از دیرکرد آنها در اولویت کاری قرار گرفته و اقدامات لازم در این باره انجام شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: موانع و مشکلات اقتصادی سازمان همیاری شهرداری‌های استان با بازپرداخت بخش عمده تسهیلات بانکی معوق پس از 10 سال وقفه رفع شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا با برنامه‌ریزی منسجم و برخلاف وجود موانع جدی حقوقی و مالی و در راستای حفظ حقوق سهامداران‌، تاکنون سه پرونده مطالبات معوق شامل تسهیلات اخذ شده از بانک‌های تجارت، ملی و یکی از پرونده‌های بانک صادرات به همراه اخذ حداکثر بخشودگی (به دلیل باز پرداخت یکجا و نقدی) تسویه حساب کامل شده‌اند و البته هنوز یکی از پرونده‌های مرتبط با وام بانک صادرات، در حال پیگیری است.

امیدی با اشاره به اینکه تسهیلات دریافتی در سنوات گذشته به نام شرکت‌های زیر مجموعه، متاسفانه عملا به هیچ نوع سرمایه‌گذاری یا کسب عایدی در آن مقطع زمانی تبدیل نشده و در ادامه نیز اصل وام، سود متعلقه و جرایم بانکی همگی به عنوان هزینه‌کرد و خسارت روزافزون به مجموعه تحمیل شده بود، افزود: در این دوره کاری، با تامین منابع مالی و بازپرداخت بخشی از آنها، بخش قابل توجهی از مشکلات و موانع کارکرد اقتصادی این سازمان که سهامداران آن 21 شهرداری استان هستند، برطرف شده است.  

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان ادامه داد: عمده تسهیلات اعلامی مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه در سنوات گذشته بوده که نهایتاً پس از انحلال قانونی شرکت پدیده تجارت و با توجه به اینکه سهام دار اصلی آن، سازمان همیاری شهرداری‌های استان بوده، عملاً و قانوناً مسؤولیت تسویه حساب و باز پرداخت بدهی‌ها به این سازمان منتقل شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول