اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اخذ مجوز ایجاد ۵ طرح صنعتی در لارستان

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید و ایجاد تحول صنعتی و انرژی محور در حوزه انتخابیه، مجوز ایجاد ۵ طرح صنعتی بزرگ با پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمر اخذ شد.

اخذ مجوز ایجاد ۵ طرح صنعتی در لارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، حسین حسین‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کلید پیشرفت ایران اسلامی، تولید است، اظهار داشت: تحقق این موضوع که مطالبه رهبر انقلاب در سال‌های گذشته و سال جاری از مسئولان و کارگزاران نیز محسوب می‌شود، نیازمند انجام اقدامات مهم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اخذ مجوزهای لازم در راستای رونق تولید برای حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: بهترین مسیر برای توسعه و پیشرفت حوزه انتخابیه، توسعه انرژی‌محور است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید صنایع مادر و پایین‌دست پتروشیمی در جای‌جای منطقه ایجاد شود، تصریح کرد: در خصوص صنایع مادر، مجوز ساخت ۲ کارخانه کنسانتره سنگ آهن و کربنات سدیم اخذ شده که عملیاتی شدن آن نیازمند مشارکت بخش خصوصی با دولت است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رابطه با صنایع پایین‌دست نیز مجوز ساخت ۵ طرح صنعتی دریافت شده است، بیان کرد: در ادامه نیز به صورت زنجیروار جهت تکمیل زنجیره‌ی ارزش صنایع پایین‌دست پتروشیمی می‌توان ده‌ها مجوز دیگر اخذ و طرح‌های صنعتی را احداث کرد.

وی با اشاره به اینکه صنایع پایین‌دست پتروشیمی فرصت بسیار خوبی برای توسعه منطقه، اشتغال‌زایی و سودآوری برای بخش خصوصی و سرمایه‌داران است، ادامه داد: در کنار ایجاد این صنایع، می‌توان مجوزهای دیگر را هم کسب و شاخص‌های توسعه را ارتقاء بخشید.

حسین‌زاده با بیان اینکه این طرح‌ها قابلیت اجرا در نقاط مختلف حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز را دارند، افزود: این صنایع مطابق با شرایط جغرافیایی و با کمترین نیاز به مصرف آب است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ۵ مجوز دریافت شده را مجوزهای ساخت کارخانه تولید سیمان، کارخانه تولید قیر، گازوئیل و نفتا، کارخانه تبدیل متانول به پروپیلن و پلی پروپیلن، کارخانه تولید گرانول PVC و روغن DOP و کارخانه تولید فتالیک انیدرید و ترکیبات سنگین عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر دریافت مجوز، طرح‌های مطالعاتی این طرح‌ها نیز آماده و محل‌های مناسب برای ایجاد هر کدام از کارخانه‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

وی با ابراز امیدواری از استقبال سرمایه‌گذاران از این طرح‌ها، تأکید کرد: با اجرای این طرح‌ها، علاوه بر اشتغال نیروهای بومی و ایجاد شغل‌هایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم، سودهای بسیاری عاید سرمایه‌گذاران می‌شود.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه بنده و مسئولان دفاتر در شهرستان‌ها و بخش‌ها آماده همکاری و رفع هرگونه مشکل و فراهم آوردن زیرساخت‌ها جهت راه‌اندازی این طرح‌ها هستیم، گفت: طبق طرح مطالعاتی تهیه شده کارخانه تولید قیر، گازوئیل و نفتا یک ساله ساخته می‌شود و موجب اشتغال ۱۴۰ نفر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار مصرف قیر، گازوئیل و نفتا نیز بازارهای داخلی و خارجی است، عنوان کرد: کارخانه سیمان نیز برآورد می‌شود طی ۱۴ ماه ساخته شود و نیازمندی‌های حوزه انتخابیه،  بندرعباس، قیر و فیروزآباد را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه تولید گرانول PVC و روغن DOP نیز که در صنایع لاستیک و پلاستیک کاربرد دارد و بازار مصرفی آن ایران، عراق، ترکیه، پاکستان و چین است، تصریح کرد: ایجاد کارخانه تبدیل متانول به پروپیلن و پلی‌ پروپیلن نیز یکی از طرح‌ها با سوددهی بالاست و صنایع داخلی به میزان بالایی به این مواد نیاز دارند و برای تامین آن واردات نیز انجام می‌گیرد که خوراک این کارخانه نیز از عسلویه قابل تامین است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارخانه تولید فتالیک انیدرید و ترکیبات سنگین هم که خوراک آن از عسلویه قابل تامین است، بیان کرد: بازار مصرف این مواد صنایع داخلی است.

حسین‌زاده با بیان اینکه علاوه بر این پروژه‌ها، طرح‌های تولیدی دیگری نیز در دفتر مهندس حسین‌زاده وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند در صورت تمایل آن طرح‌ها را مطالعه و آمادگی خود را اعلام کنند، اضافه کرد: تاکنون تعدادی از سرمایه‌گذاران نیز جهت مشارکت در ساخت این پروژه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول