اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گلایه عراقچی از تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا در نشست مجازی با همتای اسلواک

معاون وزیر امور خارجه ایران در نشست مجازی گفت‌وگوهای سیاسی ایران و اسلواکی از تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا گلایه کرد.

گلایه عراقچی از تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا در نشست مجازی با همتای اسلواک

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست گفت‌وگوهای سیاسی ایران و اسلواکی در سطح  معاونان وزرای امور خارجه امروز (سه‌شنبه) ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و خانم «اینگرید بروتسوآ»، معاون وزیر خارجه اسلوکی، در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و جهانی و توسعه روابط دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه که عراقچی از وین و به صورت آنلاین با همتای اسلواک خود گفت‌وگو کرد، علاوه بر تشریح مواضع کشورمان در خصوص برجام و تاکید بر آمادگی ایران برای احیای برجام بعد از بازگشت طرف مقابل به اجرای کامل تعهدات خود و راستی آزمایی آن، در مورد راهکارهای توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و دانشگاهی نیز تبادل نظر شد. 

دو طرف ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط دو کشور در سال‌های گذشته، حمایت خود را از توسعه همه جانبه روابط دوجانبه اعلام کردند.

عراقچی و همتای اسلواک او بر ضرورت تحقق ظرفیت‌های استفاده نشده از جمله از طریق برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی و شرکت در رویدادهای دوجانبه و بین‌المللی در حوزه‌های مختلف تأکید کردند. 

در این دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه همچنین از تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در افزودن نام تعدادی از شخصیت‌های ایرانی به فهرست تحریم‌های اتحادیه گلایه کرد و گفت: در واکنش به این اقدام ایران گفت‌وگوهای جامع خود با اتحادیه و همکاری در حوزه‌های تروریسم، موادمخدر و پناهندگان را به حالت تعلیق در می‌آورد.

گفتنی است شورای اتحادیه اروپا دیروز (دوشنبه) ۲۳ فروردین هشت فرد و سه نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر به لیست تحریم‌های خود افزود. 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته ضمن محکوم کردن این تحریم‌هااعلام کرد که ایران گفت‌و‌گوهای جامع با اتحادیه اروپا شامل گفت‌وگوهای حقوق بشری و تمامی همکاری‌های ناشی از این گفت‌وگوها را به حالت تعلیق در می‌آورد و تحریم‌های متقابل را در دست بررسی دارد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول