اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آماده‌سازی زمین برای ۱۲ هزار متقاضی مسکن در طرح اقدام ملی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اجرای طرح مسکن اقدام ملی را یکی از طرح‌های زیربنایی برای تامین مسکن مناسب و منطبق با سطوح درآمدی اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: در این طرح از سوی بنیاد مسکن، آماده‌سازی زمین برای حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی تعریف شده است.

آماده‌سازی زمین برای ۱۲ هزار متقاضی مسکن در طرح اقدام ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد حق شناس در بازدید از طرح مسکن شهری منطقه سلطان آباد شیراز با اعلام جزییاتی از وضعیت تأمین زمین همچنین احداث واحدهای مسکن ملی  در شهرهای کوچک و شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : ثبت‌نام مرحله سوم طرح اقدام ملی مسکن به تعداد پذیرفته‌شدگان افزوده است.

به گفته وی، در ماه‌های پایانی سال گذشته، تعداد فاقد زمین ۱۳ هزار واحد بود که با هماهنگی سازمان ملی زمین و مسکن این تعداد به ۱۰ هزار نفر رسید و با صدور اجازه ثبت‌نام و افزایش منابع مالی و پرداخت  برای مرحله سوم، رقم پذیرفته‌شدگان واجد شرایط به ۱۲ هزار واحد افزایش یافت.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مبلغ اولیه پرداخت‌های طرح اقدام ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است، گفت: بیش از ۳۰ هزار  متقاضی طرح اقدام ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد هستند که واریز وجه انجام داده‌اند که از این تعداد برخی واحد ها  به شکل مستقیم توسط بنیاد مسکن احداث و تکمیل و تحویل می‌شود.

حق شناس  با یادآوری اینکه برنامه دولت برای طرح اقدام ملی مسکن تحت‌ مسئولیت بنیاد مسکن ۱۳۸ هزار واحد است، گفت: ۱۳۸ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن جزء برنامه‌ای است که دولت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن نهاده است؛ آنچه که می‌تواند مستعد شروع شدن باشد، این است که  متقاضی ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه را واریز کرده باشد همچنین، زمین مور دنیاز اجرای طرح باید برای افراد تأمین شده باشد.

حق‌شناس بیان کرد: بنیاد مسکن علاوه بر برنامه احداث ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی که هم‌اکنون نزدیک به ۳۰ هزار واحد آن تعیین تکلیف شده است، احداث واحدهای مسکونی شهری را با بهره مندی از ظرفیت مالی حساب ۱۰۰ امام (ره) در برنامه دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  اضافه کرد: بنیاد مسکن در ساخت مسکن شهری که برنامه هر ساله است در سال گذشته احداث ۱۷ هزار واحد مسکن شهری را انجام داد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در احداث ۱۷ هزار مسکن شهری در سراسر کشور، بنیاد با متقاضیان وارد تعامل شده و بخشی از کار انجام شده است این واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.

حق‌شناس توضیح داد: احداث این بخش از واحدهای مسکونی شهری با بهره‌مندی از ظرفیت مالی حساب ۱۰۰ امام (ره)، آورده متقاضیان و سایر شرکا تامین مالی شده و احداث می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این برنامه بازدید گزارشی از اجرای طرح های توسعه و تامین مسکن دراستان فارس ارائه داد و بیان داشت: تامین مسکن شهری متناسب با سطوح درآمدی شهروندان  از اولویت های بنیاد مسکن است،  اجرای ۵ هزار و ۳۴ واحد مسکونی در قالب ۸۸ طرح در استان فارس، طراحی یک هزار و ۸۲۹ واحد مسکونی در دست اجرا از جمله عملکردها در حوزه مسکن شهری است، همچنین دراین حوزه ۷۱ پروژه مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد برای ساخت ۲ هزار و ۱۰۷ واحد مسکونی در حال اجرا است .

عطاالله زمانی با اشاره به استقبال کم نظیر متقاضیان طرح مسکن ملی در فارس به ویژه در مناطق جنوبی استان گفت: چهار هزار و ۲۵۶ قطعه زمین برای اجرای این طرح در فارس آماده شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، افزود: تاکنون ۳۴ هزار و ۶۷۸ نفر برای مشارکت در این طرح نام نویسی کرده‌اند و شمار متقاضیانی که تایید نهایی شده‌اند، پنج هزار ۹۸۷ نفر است. 

انتهای پیام/س/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول