اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«بیشکک» میزبان رایزنی‌های رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا

رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا در چارچوب سفر دوره‌ای به آسیای مرکزی وارد قرقیزستان شد و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

«بیشکک» میزبان رایزنی‌های رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «آن لینده»، وزیر امور خارجه سوئد و رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا در چارچوب سفر دوره‌ای به آسیای مرکزی وارد قرقیزستان و با « سادیر جباراف » رئیس جمهور این کشور ملاقات کرد.

در این دیدار تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و اولویت‌های همکاری در آینده نزدیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به ایجاد ثبات در اوضاع سیاسی داخلی، در مورد آخرین فرایندهای سیاسی اجتماعی در کشور مطالبی بیان و بر نقش ناظران بین المللی در برگزاری رویدادهای انتخابات در این کشور تاکید کرد.

وی اذعان داشت که طبق نسخه جدید قانون اساسی، کلیه مسئولیت‌ها به عهده رئیس دولت است و تصویب آن موجب تقویت نظم در کشور و تضمین توسعه بیشتر خواهد شد.

رئیس دولت همچنین به موضوع همکاری با سازمان امنیت و همکاری اروپا پرداخت و این سازمان را بستر مهمی برای گفت و گوی برابر در مورد مسائل امنیتی و همکاری خواند.

وی همچنین بر نگاه  سازنده دفتر کمیساریای عالی سازمان امنیت و همکاری در امور اقلیت‌های ملی و مکانیزم ابزارهای سیاست بین قومی در قرقیزستان تأکید کرد.

جباراف خاطر نشان کرد قرقیزستان با تأکید بسیار بر پایبندی این کشور به اصول و تعهدات سازمان، آزادی بیان، دموکراسی و امنیت در قلمرو سازمان امنیت و همکاری اروپا متعهد خواهد ماند.

در این دیدار رئیس جمهور قرقیزستان برای همکاری در زمینه مبارزه با فساد و اکولوژی و حفاظت از محیط زیست ابراز علاقه کرد.

لینده نیز در این دیدار با اشاره به نقش موثر زنان در شکل گیری صلح و ثبات تاکید و اظهار کرد: این موضوع از اولویت‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا است .

وی همچنین بیان داشت که حفاظت از محیط زیست نیز در اولویت فعالیت‌های سازمان قرار دارد و در مورد اهداف تصویب بیانیه وزرا در مورد آب و هوا و تأثیر آن بر امنیت خبر داد و ابراز امیدواری کرد که قرقیزستان از این طرح حمایت کند.

در پایان جباراف اطمینان داد که قرقیزستان همیشه آماده همکاری مثمر ثمر با سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

خاطر نشان می‌شود که رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنین با «روسلان قزاق بایف» وزیر خارجه قرقیزستان نیز دیدار و بر گسترش همکاری با این سازمان تاکید کرد.

لینده در سخنان خود اذعان داشت که «بیشکک» یکی از کشورهای مهم در سازمان امنیت و همکاری اروپا است و ابراز امیدواری کرد که دفتر این سازمان در بیشکک فعالیت خود را که بر اساس 3 بعد نظامی - سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی و همچنین حمایت از حقوق بشر ادامه دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول