اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: مسلمانان سراسر جهان مدتهاست که گرفتار آمریکا هستند

سخنگوی وزارت خارجه چین با رد اتهامات آمریکا علیه وضعیت مسلمانان در سین کیانگ گفت، ایالات متحده تلاش دارد بین چین و کشورهای مسلمان تفرقه بیاندازد.

پکن: مسلمانان سراسر جهان مدتهاست که گرفتار آمریکا هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در نشست هفتگی با خبرنگاران به سئوالات مخلتف در زمینه اوضاع منطقه و جهان پاسخ داد.

به نوشته وبگاه «وزارت خارجه چین» «ژائو لیجان» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به ادعاهای اخیر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا  در مورد وضعیت مسلمانان «سین کیانگ» گفت، آمریکا سرخپوستان خود را نسل کشی کرد. سیاه پوستان را معامله و به بردگی گرفت و بی شرمانه  به کشورهای دیگر حمله و در امور آنها دخالت کرد و شواهد مستدلی  در زمینه جنایت‌های مختلف آمریکا وجود دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در ادامه گفت که آمریکا تلاش دارد بین چین و کشورهای مسلمان تفرقه بیاندازد. وی به آمریکا یادور شد که 64 کشور جهان از جمله ملل مسلمان چون ایران، سوریه، پاکستان و برخی دیگر در چهل و ششمین  نشست شورای حقوق بشر از چین حمایت کردند.

این دیپلمات چینی به سفر نمایندگان سازمان همکاری شانگهای ،سفرا و دیپلمات‌های 21 کشور به سین کیانگ اشاره کرد و گفت که آنها پس از دیدن اوضاع در سین کیانگ به این نتیجه رسیدند که اتهام‌ها علیه چین بی اساس است. همانطور که واقعیت نشان داده، توطئه های شرورانه آمریکا  در اختلاف افکنی ، تاثیری بر کشورهای مسلمان ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری افزود: « آمریکا در حال سرپوش گذاشتن بر سوابق اسفناک خود در مورد رفتار با مسلمانان است. از سال 2001 به این سو، ایالات متحده عملیات نظامی را در بیش از 80 کشور تحت عنوان مبارزه با تروریسم آغاز کرده و به واسطه آن  بیش از 800 هزار نفر از جمله 330 هزار غیرنظامی جان خود را از دست داده اند. ایالات متحده با استناد به یک لوله آزمایش حاوی پودر لباسشویی و یک فیلم، آشکارا به کشورهای مستقل از جمله عراق و سوریه حمله کرد و باعث کشته شدن شدن ده‌ها هزار غیرنظامی و بی‌خانمان شدن میلیون‌ها نفر شد. آیا آمریکا اینگونه از مسلمانان مراقبت می‌کند؟ چرا ایالات متحده فقط نسبت به مسلمانان در سین کیانگ نگران است؟ مسلمانان سراسر جهان مدتهاست که گرفتار ایالات متحده هستند و این کشور به هیچ وجه به مسلمانان اهمیت نمی‌دهد و سعی دارد عصبانیت جامعه مسلمانان را از خود دور کند.»

به دنبال پیام «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان در اقصی نقاط جهان، یک سازمان حقوق بشری  روز سه شنبه واکنش نشان داد.  سازمان دیدبان حقوق بشر در واکنش به پیام آنتونی بلنیکن، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه و در توییتی نوشت: « یادآوری؛ از زمان آغازجنگ علیه تروریسم جهانی  از سوی ایالات متحده  و از سال 2001 ، تاکنون 59 میلیون نفر که بیشتر آنها مسلمان هستند، آواره شده‌اند.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول