اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

درخواست دانشجویان از روحانی برای توقف بازرسی‌ها از مراکز هسته‌ای و انتقام از عاملان حادثه نظنز

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران ضمن اعلام انزجار از وقوع حادثه خرابکارانه در تاسیسات هسته‌ای نطنز، توقف هرچه سریعتر دسترسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تأسیسات و مراکز مهم هسته‌ای، شناسایی و انتقام از شبکه نفوذ و عاملان و آمران حادثه را خواستار شد.

درخواست دانشجویان از روحانی برای توقف بازرسی‌ها از مراکز هسته‌ای و انتقام از عاملان حادثه نظنز

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور ضمن اعلام انزجار از وقوع حادثه خرابکارانه در شبکه برق تاسیسات هسته‌ای نطنز، توقف هرچه سریعتر دسترسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تأسیسات و مراکز مهم هسته‌ای، شناسایی و انتقام از شبکه نفوذ و عاملان و آمران حادثه فوق را خواستار شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حسن روحانی

سلام علیکم

همان‌گونه که مستحضرید بر طبق اصل «یکصد و هفتاد و ششم» قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور به عنوان ریاست شورای‌عالی امنیت ملی، وظیفه بهره‌گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با انواع تهدید‌های داخلی و خارجی در محدوده سیاست‌های کلی نظام را بر عهده دارد.به بیان دیگر آنچه که همواره به عنوان وظیفه متقن دولت و رئیس جمهور مطرح بوده، حفاظت از امنیت ملی در همه سطوح کلان کشور بوده است.

اکنون اما با گذشت ۸ سال از مدیریت به دور از کیاست و کارآمدی جنابعالی و با تحمیل برجام و خسارت محض آن بر مردم ایران، در حفاظت از حیاتی‌ترین مراکز هسته‌ای کشور دچار بحران شده‌اید. دولتی که با شعار «هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد هم چرخ زندگی مردم» بر سر کارآمده است، اکنون به این مرحله از عجز و استیصال رسیده‌است که مداوما در مواجهه با فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی هسته‌ای استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دچار غفلت می‌شود که مثال‌هایی همچون شهادت شهید محسن فخری‌زاده، انفجار در سایت نطنز و اخیرا ایحاد حادثه در شبکه برق تاسیسات غنی‌سازی شهید احمدی روشن، در ایام روز ملی فناوری هسته‌ای، گواهی بر این مدعاست.

جناب حقوقدان!

آنچه که امروز در جهان، معادلات قدرت منطقه‌ای و جهانی را مشخص می‌کند نه لبخند‌های دیپلماتیک پشت میز مذاکره، که بازدارندگی‌های دفاعی و توازن قدرت و تهدید مناسب منطقه‌ای و جهانی است؛ دقیقا همان موضوعی که در محاسبات شما نمی‌گنجد.

آقای رئیس جمهور!

باید توجه داشته باشید که همزمانی این حادثه با برگزاری مذاکرات وین، صرفا اتفاقی نیست و این موضوع در پارادیم تقسیم کار بین‌المللی استکبار جهانی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران قابل تحلیل است. مضافا آنچه که واضح و مبرهن است، این است که برای گستاخی و دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ حد یقفی وجود ندارد و این عدم پاسخ هم‌تراز در اتفاقات مشابه همچون شهادت شهید فخری ‌زاده بوده است که آنان را در ایجاد حرکت‌های تروریستی و خرابکارانه گستاخ‌تر از گذشته نموده است.

فلذا ما دانشجویان بسیجی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران به عنوان یک تشکل متعهد به منافع ملی کشور و انقلاب اسلامی، با اعلام انزجار از وقوع حادثه خرابکارانه در شبکه برق تاسیسات هسته‌ای نطنز، توقف هرچه سریعتر دسترسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تأسیسات و مراکز مهم هسته‌ای، شناسایی و انتقام از شبکه نفوذ و عاملان و آمران حادثه فوق را خواستاریم.

بدیهی است که هرگونه مسامحه و اهمال به بهانه مصلحت‌اندیشی از سوی دولت، خود می‌تواند به عنصری ضد مصلحت کشور و امنیت ملی مبدل شود و ذبح منافع ملی کشور را به دنبال داشته باشد.

والسلام علیکم والرحمه الله و برکاته

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول