اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت صریح بایدن از «اوکراین» در گفت‌وگو با پوتین

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس خود ضمن اعلام حمایت از اوکراین خواستار برگزاری نشستی در کشور ثالث با رئیس جمهور روسیه شد.

حمایت صریح بایدن از «اوکراین» در گفت‌وگو با پوتین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید سه شنبه شب به وقت تهران از تماس رئیس جمهور آمریکا با همتای روس خود  و اعلام حمایت  از اوکراین در جراین این رایزنی خبر داد.

به گزارش منابع خبری، سخنگوی کاخ سفید در این زمینه اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  در گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهورروسیه بر امنیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرده است.  به گفته سخنگوی کاخ سفید، جو بایدن نسبت به تقویت مواضع نظامی روسیه در کریمه و مرزهای اوکراین ابراز نگرانی و به مسکو توصیه کرده از شدت تنش‌ها بکاهد.

کاخ سفید اعلام کرد که بایدن برگزاری نشستی با پوتین را در ماه‌های آینده و در یک کشور ثالث را  برای بحث در مورد موضوعات مختلف پیشنهاد کرد.

 شبکه خبری راشاتوی نیز گزارش داد که جو بایدن با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود گفت‌وگوکرده است. این دو درباره طیفی از مسائل از جمله حملات سایبری، دخالت در انتخابات و موضوع اوکراین رایزنی کردند.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از حضور نظامی آمریکا در مرز اوکراین و روسیه انتقاد کرده و در واکنش به اظهارات مقام‌های کشورهای غربی مبنی بر حضور تجهیزات روسیه در مرز اوکراین این سئوال را مطرح کرد که مشخص نیست نیروهای آمریکایی در مرز روسیه و اوکراین چه می‌کنند. 

سرگئی لاوروف گفت: «معمولاً این سوال پرسیده می‌شود که روسیه در مرز با اوکراین چه می‌کند. پاسخ این سئوال ساده است، ما اینجا زندگی می‌کنیم، کشورمان است.اما اینکه آمریکا در قالب اعزام نیرو و سازمان‌دهی فعالیت‌های ناتو در اوکراین که کیلومترها از خاک آن کشور فاصله دارد، قصد انجام چه کاری دارد پرسشی است که هنوز پاسخ‌داده نشده است.»

یک مقام آمریکایی پنجشنبه گذشته گفت دولت آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، اعزام چند ناو جنگی به دریای سیاه طی هفته‌های آتی را بررسی می‌کند.

همزمان با تشدید تنش بین مسکو و کی یف، رسانه‌ها از سفر فردا چهارشنبه وزیر دفاع  و خارجه آمریکا به بروکسل برای برگزاری نشستی مجازی با وزرای دفاع و خرجه کشورهای عضو ناتو خبر دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول