اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تولید 4 میلیون قطعه ماهی زینتی در شهرستان آذرشهر

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تبریز دومین قطب تولید ماهیان زینتی و مستعد صادرات به خارج از کشور دانست و گفت: بالغ بر چهار میلیون قطعه ماهی زینتی در آذرشهر تولید شده است.

تولید 4 میلیون قطعه ماهی زینتی در شهرستان آذرشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از آذرشهر، قاسم جعفروند امروز  در جلسه بررسی شیوه‌های حمایت از آبزی‌پروری در بین تولیدکنندگان و گسترش فرهنگ مصرف آبزیان در بین آحاد مردم جامعه در شهرستان آذرشهر ضمن اشاره به وضعیت منابع آبی موجود در شهرستان به اهمیت مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوارها اشاره کرد و اظهار داشت: با فرهنگ‌سازی درست و افزایش تولید آبزیان، در آینده می‌توان در مصرف گوشت دام و طیور با آبزیان تعادل برقرار کرد.     

وی، نقش فضای مجازی را در گسترش آگاهی مردم نسبت به اهمیت آبزیان در تغذیه مردم و نیز گسترش استفاده از محصول سالم بااهمیت دانست.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز در سخنان خود آذرشهر را پس از تبریز دومین قطب تولید ماهیان زینتی و مستعد صادرات به خارج از کشور دانست و گفت: بالغ بر چهار میلیون قطعه ماهی زینتی در آذرشهر تولید شده است.

وی با اشاره به این موضوع که سیاست سازمان، حمایت از تولیدکنندگان موجود و یافتن تولیدکنندگان جدید است به بیان راهکارهای موجود برای ارتقای میزان تولید آبزیان در شهرستان پرداخت و متذکر شد: برای مراکز عرضه آبزیان و متقاضیان زنده فروشی مجوز صادر می‌شود.

جعفروند با اشاره به اینکه اداره ترویج شهرستان آذرشهر در گذشته جشنواره محصول سالم برگزار کرده است، تصریح کرد: ترویج شهرستان چندین بار با همکاری نهادهای مختلف از جمله فرمانداری آذرشهر، نمایشگاه و مسابقه پخت غذای سالم به‌ویژه طبخ آبزیان برگزار کرده و نشریه‌های آموزشی درباره نحوه پخت ماهی و نحوه تشخیص ماهی سالم توزیع کرده است.

در پایان جلسه، از چندین تولیدکنندۀ ماهی زینتی در روستای فیروزسالار بازدید به عمل آمد و در مورد پشتیبانی و مانع‌زدایی از این واحدهای تولیدی گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/60001/س          

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول