اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آذربایجان‌شرقی دروازه دسترسی به بازار 350 میلیون نفری آسیای میانه است / صادرات شیرینی آذربایجان به 85 کشور

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی دروازه دسترسی به بازار 350 میلیون نفری آسیای میانه است.

آذربایجان‌شرقی دروازه دسترسی به بازار 350 میلیون نفری آسیای میانه است / صادرات شیرینی آذربایجان به 85 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در  در ارتباط تصویری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی دروازه دسترسی به بازار 350 میلیون نفری آسیای میانه است و استفاده از این مزیت می‌تواند موجب حضور گسترده کشورمان در بازارهای جهانی شود.

وی، هدف از برگزاری نشست‌های مشترک با سفرای کشورمان، همفکری و تبادل نظر برای توسعه روابط و تعاملات اقتصادی با کشورهای مختلف است.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت توسعه روابط اقتصادی با کشورهای مختلف، خاطرنشان کرد: ایران و هند از گذشته‌های دور ارتباطات بسیار مناسبی در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی داشته‌اند که باید افزایش یابد.

پورمحمدی در ادامه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و داشتن مرز مشترک با چند کشور از جمله استان‌های بسیار مهم کشور است

استاندار آذربایجا‌ن‌شرقی، بهره‌مندی از ذخایر غنی معادن فلزی و غیرفلزی را یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های استان برشمرد و با اشاره به حضور شرکت‌هایی از چین، روسیه و گرجستان در پروژه‌های معدنی استان، یادآور شد: از حضور و سرمایه‌گذاری هندی‌ها در این حوزه استقبال می‌کنیم.

وی همچنین به تولید محصولات نفتی و پتروشیمی در استان اشاره کرد و بیان داشت: شرکت‌های استان در زمینه تولید این محصولات خوش درخشیده‌اند و می‌توانند نقش عمده‌ای در تامین نیاز هند به محصولات پتروشیمی داشته باشند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه شیرینی و شکلات استان به بیش از 85 کشور جهان صادر می‌شود، افزود: با استفاده از توان شرکت‌های فعال در حوزه صنایع غذایی، می‌توانیم بخش عمده‌ای از نیاز کشور پرجمعیت هند به این محصولات را نیز تامین کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: در حال حاضر تنها دو درصد از مجموع ارزش صادراتی کشورمان به هند، متعلق به آذربایجان‌شرقی است که این حجم باید افزایش یابد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول