اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

طرح «برکت سفره» با تامین ۳۰ هزار نان رایگان برای نیازمندان گنبدی اجرا می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: ماه مبارک رمضان امسال مانند سال گذشته پویش طرح «برکت سفره» با تامین ۳۰ هزار نان رایگان برای نیازمندان گنبدی اجرا می‌شود.

طرح «برکت سفره» با تامین ۳۰ هزار نان رایگان برای نیازمندان گنبدی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سازمان اوقاف و امور خیریه یک سازمان شبه دولتی ایرانی است که مدیریت تمام موقوفات فاقد متولی کشور را در اختیار دارد.

این سازمان به صورت مستقیم نقش و وظیفه در مبارزه با ویروس کرونا نداشته اما با توجه به ضرورت‌های فعلی و شرایط بحران کرونا این سازمان و به تبع اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس موضوع سلامت جامعه را در دستور کار قرار داده است.

اهدای ماسک در مناطق محروم، ویزیت رایگان در درمانگاه امامزاده یحیی بن زید (ع)، ضدعفونی محلات، بخشش اجاره به مستاجران، تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بخشی از فعالیت‌های خیرخواهانه این نهاد در زمان شیوع بیماری کرونا است.

با توجه به عملکرد خوب اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس گفت‌وگویی با «صالح محبی» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس انجام شده که با هم می خوانیم.
 

فارس: اداره اوقاف گنبدکاووس چه اقداماتی برای مبارزه با بیماری کرونا داشته است؟
 

محبی: در سال ۱۳۹۹ در راستای منویات منویات مقام معظم رهبری و اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی ایران این اداره فعالیت‌های مختلفی را در بخش‌های درمانی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی انجام داده است.

* راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی در امامزاده یحیی بن زید (ع) با تعرفه دولتی

فارس: از زمان شیوع بیماری کرونا در شهرستان تاکنون در حوزه درمان چه اقداماتی انجام شده است؟

محبی: در این بخش فعالیت‌هایی مانند اهدای ۱۲ هزار و ۹۴۵ عدد ماسک به زندان گنبدکاووس، ۲ هزار ماسک ان ‌۹۵ و ان ۸۰ دست لباس مخصوص بیمارستانی به کادر درمان شهرستان، راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی در امامزاده یحیی بن زید (ع) با تعرفه دولتی به منظور کمک به هزینه‌های درمان نیازمندان، اهدای ۲ هزار ماسک به جمعیت هلال احمر، ضدعفونی محله‌به‌محله و خانه‌به‌خانه شهر، ویزیت رایگان بیماران درمانگاه امامزاده یحیی بن زید (ع)،اهدای ۱۰ هزار عدد ماسک در سطح شهرستان و کمک هزینه دارو و درمان بیماران نیازمند و غیره انجام شده است.

فارس: در بخش اجتماعی چه فعالیت‌هایی در راستای مبارزه با بیماری کرونا در سطح شهرستان انجام شده است؟

محبی: راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک، اهدای مواد ضدعفونی به زندان، اهدای بسته‌های بهداشتی به مرکز سالمندان، پرداخت سه ماه اجاره معوقه زوج جوان آسیب‌دیده از کرونا، اهدای ۱۷۰ بسته سلامت بین مردم در مناطق آسیب‌پذیر، اهدای ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی به شهرداری گنبدکاووس، برگزاری ایستگاه صلواتی ماسک و آب معدنی در اربعین، حمایت و خرید ۴۰۰ عدد ماسک از معلولان موسسه «بهزیست گنبد» و تقسیم بین مردم، توزیع یک‌هزار و ۳۱۳ بسته غذایی به مناسبت ولادت امام زمان (عج) از جمله فعالیت‌های اجتماعی این اداره است.

استقرار چندین خانواده بی‌پناه در امامزاده یحیی بن زید (ع)، آزادسازی پنج زندانی جرائم غیرعمد و آزادسازی یک مادر در بند بعد از تحمل ۳۰ ماه حبس، تهیه ابزار و ایجاد شغل برای ۲۷ نفر، راه‌اندازی انجمن امور خیریه امامزاده یحیی بن زید (ع)، توزیع ۵ هزار افطاری ساده در سالروز ولادت امامزاده یحیی بن زید (ع) ، توزیع ۷ هزار و ۸۳۹ پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان، بخشش دو ماه اجاره برای ۲۸ نفر از مستاجران، توزیع ۳۴ هزار و ۳۷۰ قرص نان رایگان میان نیازمندان از ماه مبارک رمضان سال گذشته تاکنون، توزیع یک‌هزار و ۱۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان، توزیع ۲۳ هزار پرس غذای گرم در عید غدیر از دیگر فعالیت‌های اجتماعی این اداره است.

همچنین اهدای ۲۹ بسته تحصیلی و ۲۰ بسته معیشتی به خانواده نیازمندان، اهدای ۵۰۸ بسته تحصیلی میان دانش آموزان نیازمند، توزیع ۱۰ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم به مناسبت سالگرد «شهادت سردار سلیمانی» و چهلمین روز شهادت دکتر فخری‌زاده، اهدای ۲۰۰ بسته ملیشتی به مناسبت دهه فجر و پرداخت کمک هزینه خرید تبلت به دانش آموزان نیازمند از دیگر برنامه‌های اجتماعی این اداره است.

* راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلووات در بقعه متبرکه «ملاعلی‌عطا دانشمند»

فارس: در بخش فرهنگی و در راستای مبارزه با بیماری کرونا و اطلاع‌رسانی به مردم چه فعالیت‌هایی انجام شد؟

محبی: در بخش فرهنگی پخش پیام‌های پیشگیری کرونایی در مساجد شهرستان، اجرای پخش زنده مراسم اعیاد شعبانیه، اجرای مجازی کلاس‌های سبک زندگی، اعزام روحانیون برای تبلیغ در سطح شهرستان و اداره زندان، اجرای هفتگی محفل انس با قرآن به صورت مجازی، راه‌اندازی کاروان‌های شادی در اعیاد مذهبی و ملی، راه‌اندازی کاروان سرود در روز میلاد ائمه اطهار (س)، راه‌اندازی کاروان عزاداری به همراه سخنرانی و مداحی در ماه محرم و ایام فاطمیه، دیدار با خانواده شهدای انقلاب و دفاع مقدس، اجرای رایگان مراسم عقد در کنار حرم مطهر امامزاده یحیی بن زید (ع)، اجرای سه شب جشن مدرسه انقلاب در پارک شهرداری به مناسبت دهه فجر، برگزاری محفل انس با قرآن توسط قاریان بین‌المللی و توزیع ۷ هزار پوستر «سردار شهید سلیمانی» و دعای هفتم صحیفه سجادیه بین مردم بخشی از فعالیت‌های فرهنگی است.

فارس: یکی از فعالیت‌های هر ساله اداره اوقاف اجرای فعالیت‌های عمرانی بوده در این بخش در سال گذشته چه فعالیت‌هایی انجام شده است؟

محبی: اجرای دیوار ضلع شمالی امامزاده یحیی بن زید (ع) به مساحت ۳۰۰ متر مربع، تعمیر و مرمت استخر باغ این بقعه متبرکه، راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلووات در بقعه متبرکه «ملاعلی‌عطا دانشمند»، کاشی‌کاری و معرق‌کاری قسمت شمال غرب و غرب امامزاده یحیی‌بن‌زید (ع) به متراژ ۹۰۰ متر مربع، تعمیر و مرمت موقوفه «امان‌جان پلاسی»، آینه‌کاری داخل شبستان امامزاده یحیی بن زید (ع) که این پروژه‌ها با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال انجام شده است.

* برای ۳۱ اماکن مذهبی گنبدکاووس سند جدید اخذ شده است

فارس: در مورد پویش طرح «برکت سفره »توضیحاتی دهید؟

محبی: طرح «برکت سفره» از سال گذشته با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، معاونت اجتماعی فرهنگی سپاه، «مرکز افق» امامزاده یحیی بن زید (ع) و مجموعه فرهنگی مذهبی الزهراء (س) آغاز شده و و امسال با تامین ۳۰ هزار نان رایگان برای نیازمندان گنبدی در ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
خیرین و مردم عزیز می‌توانند مبالغ خود را برای این طرح به شماره کارت ۵۹۸۱-۱۱۶۶-۷۲۱۱-۵۰۴۱ واریز کنند.

فارس: اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟

محبی: در سال گذشته برای ۳۱ اماکن مذهبی شهرستان سند جدید تهیه و اخذ شده است.
تمام تلاش بنده و همکارانم این است که بتوانیم کمک‌های خود را در محله‌های نیا‌زمند مانند محلات «طرح شهید شوشتری» و «طرح شهید سلیمانی» ارائه و توزیع کنیم تا گام موثری در راستای فقر و محرومیت‌زدایی برداریم.

لازم به ذکر است که هزینه‌های صورت گرفته از طرف خیرین و بخشی از موقوفات شهرستان بوده که از این نیکوکاران تقدیر می‌کنم، امید داریم با احیای فرهنگ وقف در شهرستان شاهد انجام خدمات بیشتری به مردم و ریشه‌کن شدن فقر از جامعه اسلامی باشیم.

با توجه به شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» تلاش می‌کنیم تا در این سال اهتمام ویژه در رفع موانع تولید و پشتیبانی از آن داشته باشیم.

انتهای پیام/2307/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول