اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابلاغیه کمیته گفت‌وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن به پارلمان عراق درباره خروج آمریکا

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که کمیته مشترک گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن اطلاع داده که آمریکا با خروج نیروهای رزمی خود از عراق موافقت کرده است.

ابلاغیه کمیته گفت‌وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن به پارلمان عراق درباره خروج آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز سه شنبه خبر داد که کمیته مشترک میان عراق و آمریکا که مشغول گفت‌وگوهای راهبردی است، به آن اطلاع داده که واشنگتن با خارج کردن نیروهای رزمی خود از عراق موافقت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «بدر الزیادی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در اظهاراتی تلویزیونی گفت: کمیته مشترک به کمیته امنیت و دفاع پارلمان اطلاع داده که آمریکا در دور سوم گفت‌‌وگوهای راهبردی با خارج کردن نیروهای رزمی خود از عراق موافقت کرده است .

الزیادی گفت که موافقت فوری واشنگتن با ترک عراق کمیته مشترک را غافلگیر کرده است و البته که این، موضوعی خوب است.

او اجرای توافق میان بغداد و واشنگتن را  مساله‌ای مهم در تحکیم روابط میان طرفین خواند و گفت: بر اساس توافق اخیر، نیروهایی که در عراق باقی خواهند ماند، آموزشی و نه رزمی خواهند بود.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، شامگاه چهارشنبه هفته گذشته (هجدهم فروردین ماه) پس از پایان گفت‌و‌گوهای راهبردی بغداد و واشنگتن، تأکید کرد، دور سوم گفت‌و‌گوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری‌های پرورشی و فرهنگی آغاز شد.

الصحاف در ادامه تصریح کرد: «حضور نیروهای آمریکایی پس از این گفت‌وگو به دادن مشاوره‌ و آموزش محدود خواهد شد و نیروهای خارجی بر اساس یک جدول زمانی مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد».

وی در پایان تاکید کرد: «نیروهای خارجی باقی‌مانده در پایگاه‌هایی کاملا عراقی حضور خواهند داشت. بغداد و واشنگتن بر سر عدم حضور نیروهای رزمی (خارجی) در عراق توافق کرده‌اند».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول