اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

قصه‌های «جواد جوادی» به کجا می‌رسد؟/ آخرین تغییرات در «بچه مهندس4»

از امشب با آغاز ماه مبارک رمضان، پخش فصل چهار سریال «بچه مهندس» به کارگردانی احمد کاوری از شبکه دو سیما آغاز می‌شود.

قصه‌های «جواد جوادی» به کجا می‌رسد؟/ آخرین تغییرات  در «بچه مهندس4»

خبرگزاری فارس-گروه رادیو و تلویزیون: امسال سومین سالی است که نخبه جوانی قهرمان شب های رمضان تلویزیون می شود. جواد جوادی همان نوزادی که در رمضان سال ۹۷ به دست مامان صدیقه سپرده شد، این روزها نزدیک به سی سال سن دارد و با ماجراها و اتفاقات جدیدی دست و پنجه نرم می کند. جوادی در «بچه مهندس ۴» بزرگتر شده و به همان نسبت مشکلاتش نیز پررنگ تر و پیچیده تر می شود.

از امشب و با شروع ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو می توانید داستان های کاری و شخصی زندگی جواد جوادی که حالا دغدغه های مهم تری در سر دارد، را دنبال کنید.

 

** طولانی ترین سریال تلویزیون بعد از پایتخت

بعد از سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم که تا فصل ششم آن ساخته شده است، «بچه مهندس» اولین سریالی است که تا فصل چهار آن پیش رفته و در اغلب این فصل ها هم توانسته موفق عمل کند. البته هنوز معلوم نیست این دو سریال تا چند فصل ادامه خواهند داشت؟

** تمرکز پخش در ماه رمضان

این سریال در ابتدا «خانه خورشید» نام داشت. خانه خورشید نام یتیم خانه ای بود که کودکانی با گروه سنی نوزاد تا ۷ سال در آنجا زندگی می کردند. فصل یک و سه این سریال در ماه مبارک رمضان از شبکه دو پخش شد و حالا فصل چهار آن نیز در این ماه مبارک پخش خواهد شد.

 

** قهرمانی در مقاطع سنی مختلف

شاید بچه مهندس یکی از معدود سریال هایی باشد که مخاطبان از نوزادی تا میانسالی قهرمانش را دید باشند. علاوه بر این بازیگر هر کدام از مقطع سنی این قهرمان یک نفر است و همین هم می تواند دلیل جذابیتش باشد. یونا تدین، مانی رحمانی، روزبه حصاری، محمدرضا رهبری از بازیگرانی بودند که جواد جوادی را بازی کردند.

 

** پسربچه ای با نام جواد

یونا تدین نقش کودکی جواد را بازی می کرد. کودکی که در تاریکی شب توسط مادرش به پرورشگاهی به نام خانه خورشید سپرده شد و حتی نامی نداشت. صدیقه که از مربی های پرورشگاه بود با کمک سایر اعضای آنجا و طی نظرسنجی، نام او را جواد گذاشت و او را مثل فرزند خودش بزرگ کرد. در ادامه جواد کارهای عجیبی انجام می داد و با همه بچه های هم سن و سالش فرق داشت و مشخص بود که قرار است در آینده کار بزرگی انجام دهد. اینها تمام اتفاقاتی است که در فصل یک این سریال رخ داد.

 

** فصل دو و پیدا کردن مادر

جواد هم مثل سایر بچه های خانه خورشید مدام به دنبال هویت و پدر و مادر خود بود. بابا اسماعیل که به نوعی بابای همه بچه های پرورشگاه بود، مدام باید جواد را از جلوی در خانه خورشید به داخل می آورد. او معتقد بود بالاخره یک روزی خانواده به دنبالش می آیند. تا اینکه در نوجوانی با تلاش هایی که داشت، مادرش را پیدا کرد اما به محض رسیدن به او طی اتفاقی مادرش را از دست داد. مانی رحمانی بازیگر نقش نوجوانی جواد بود.

 

** فصل سه و تم امنیتی و جاسوسی

اما فصل سه یکی از پرمخاطب ترین فصل های این سریال به شمار می رفت. روزبه حصاری که تا آن زمان به خوبی دیده نشده بود، با حضور در نقش جواد جوادی به شهرت رسید. جواد حالا دانشجو شده بود و در یکی از دانشگاه های سراسری تهران تحصیل می کرد. او بعد از چند سال تحصیل و زمانی که باید پایان نامه اش را ارائه می داد، با مشکلاتی روبرو شد. هک کردن پهپادی جاسوسی توسط جواد و دوستانش شکل گرفت که یکی از نقاط عطف این سریال بود. همچنین ماجراهای جاسوسی امنیتی در فصل سه «بچه مهندس» نمود دیگری داشت.

 

** بابا اسماعیلی که بچه مهندس را تنها گذاشت

پرویز پورحسینی که در سه فصل ابتدایی این سریال در نقش بابا اسماعیل حضور داشت، سال گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و این سریال و نقش بابا اسماعیل را برای همیشه در کارنامه کاری خود باقی گذاشت. البته ناگفته نماند پورحسینی در فصل سه و در خلال داستان از دنیا رفت.

** انصراف علی غفاری از ادامه تولید

زمانی که خبر از شروع تولید این سریال شد، نام سعید سعدی در کنار کارگردان قدیمی دیده نمی شد. گویا علی غفاری به دلیل همزمانی تولید فیلم تک تیرانداز نتوانست همراه بچه مهندسی باشد که حالا سه فصل از آن را کارگردانی کرده و به ثمر رسانده است.

 

** احمد کاوری کارگردان پُرکار این روزهای تلویزیون

اما بلافاصله گروه تولید برای انتخاب کارگردان جایگزین آستین بالا زده و احمد کاوری را به عنوان کارگردان فصل چهار این سریال انتخاب کردند. این در حالی بود که کاوری همین دو سال پیش سریال وارش و سپس شرم را برای تلویزیون کارگردانی کرده بود. با توجه به اینکه این کارگردان سریالی امنیتی جاسوسی را در کارنامه کاری خود ندارد باید دید که چطور با این چالش مواجه خواهد شد.

** شوک بعدی؛ حذف روزبه حصاری!

اما یکی دیگر از شوک های دیگری که به مخاطبان این سریال وارد شد حذف حصاری در فصل چهار سریال بود. علیرغم اینکه حصاری با حضورش در این سریال طرفداران بسیاری پیدا کرده بود و این را می شد از تعداد دنبال کننده های صفحه شخصی اش و تعداد فن پیج هایش متوجه شد، اما به دلیل عدم توافق مالی با گروه بچه مهندس، در حالیکه بسیار این نقش را دوست داشت، از کار کنار گذاشته شد و در هیچ محفل رسانه ای نیز درباره این جدایی صحبتی نکرد.

** «محمدرضا رهبری» جایگزین حصاری

اما کاوری به همراه سعدی،‌ محمدرضا رهبری را برای ایفای نقش جوانی جواد جوادی انتخاب کردند. رهبری از نظر فیزیک چهره به حصاری شباهت دارد اما باید منتظر ماند و دید که آیا در بازی هم می تواند شبیه به او باشد یا نه؟ با اینکه او سالها است بازیگری می کند، اما میوه ممنوعه، پرستاران،‌دولت مخفی، چرخ فلک، خانه امن از کارهای شاخص در کارنامه هنری او است.

 

** وارسته: قصه ای که در ادامه فصل قبلی است

«حسن وارسته» نویسنده این مجموعه تلویزیونی که این روزها هنوز در حال تصویربرداری است، در گفت و گو با خبرنگار فارس، درباره ورود این سریال در فصل چهار به ماجراهای امنیتی و جاسوسی گفت: سیزده آذر ۹۰ پهپاد آر کیو شکار شد، ما از این اتفاق ایده گرفتیم و در قسمت آخر فصل سه به دلیل قرابت با علم و دانش شخصیت های اصلی از آن استفاده کردیم.

وی ادامه داد: ما در فصل سه و در چند قسمت پایانی آن به این موضوع پرداختیم و حالا در فصل چهار نیز به این مورد خواهیم پرداخت.

** ماجرای پهپاد آمریکایی دست مایه اصلی سریال

داستان ها و ماجراهای بسیاری درباره این پهپاد آمریکایی وجود دارد، از جمله اینکه آمریکا ابتدا منکر شکار این پهپاد فوق پیشرفته توسط نیروهای نخبه شد و بعد که بازی را بازنده دید چه تلاشی برای باز پس گیری آر کیو کرد؟ همینطور مدتی بعد نمونه آرکیو ۱۷۰ توسط دانشمندان ایرانی ساخته شد و ... همه اینها می تواند دست مایه داستانی باشد که وارسته به عنوان طراح و نویسنده به آنها ورود کرده است.

 

** تصویربرداری در مشهد مقدس

بخشی از تصویربرداری این سریال بنا به فراخور قصه و شخصیت های اصلی آن در شهر مقدس مشهد مقابل دوربین رفته است و در آن سکانس ها اغلب بازیگران اصلی از جمله محمدرضا رهبری، ثریا قاسمی، مهشید جوادی و ... حضور دارند.

به گزارش فارس، حسین پاکدل، سروش جمشیدی، اندیشه فولادوند، ثریا قاسمی، سوگل طهماسبی، کاوه سماک‌باشی، فرناز رهنما،  روزبه حصاری، مرحوم پرویز پورحسینی

 و ... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول