اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خانواده

زنان در رسانه‌های جهان/مادران سیاهپوست 3برابر بیشتر از سفیدپوست‌ها در خطر مرگ و میرند

«کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به مناسبت هفته «سلامت مادران سیاهپوست» میزبان میزگردی در کاخ سفید بود که در آن درباره لزوم توجه و رسیدگی بیشتر در سلامت مادران سیاه و شکاف نژادی گسترده در این کشور صحبت کرد. نژادپرستی گسترده در آمریکا سبب 3برابر شدن مرگ‌ومیر ناشی از زایمان و عوارض آن برای مادران سیاه‌پوست است.

زنان در رسانه‌های جهان/مادران سیاهپوست 3برابر بیشتر از سفیدپوست‌ها در خطر مرگ و میرند

گروه خانواده: رسانه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به میزگرد «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا در هفته «سلامت مادران سیاهپوست» پرداخت. میزگردی که خانم هریس درباره بحران بهداشتی سیاهپوستان در حوزه زنان و زایمان صحبت کرد و قول بهبود اوضاع را در دولت جدید داد. اما آمارهای این کشور به گفته گزارش نیویورک تایمز به وضوح عمق نژادپرستی آمریکایی‌ها را در حوزه سلامت مادران سیاهپوست نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده‌است: ایلات متحده همچنان دارای بالاترین میزان مرگ و میر مادران در کشورهای پیشرفته است که دلیل این آمار بالا، تا حد زیادی ناشی از نرخ بالای مرگ و میز در میان مادران سیاه‌پوست است. بر اساس آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، تقریبا 700 زن هرساله در نتیجه بارداری یا عوارض آن می‌میرند که در این آمار تعداد زنان سیاه‌پوست سه برابر بیشتر از زنان سفید‌پوست است.

مشکلات بهداشتی مادر با مرگ میر نوزادان درهم آمیخته‌است اما طبق این آمار احتمال مرگ نوزادان سیاه در این کشور دوبرابر نوزادان سفیدپوست است. 10.8درصد در نوزادان سیاه در مقایسه با 4.6درصد در نوزادان سفید.

به گفته نیویورک تایمز تجربه مشترک مادران سیاهپوستی که تجربه تلخ از دست دادن نوزاد و یا خطری در نزدیکی مرگ برای خودشان و یا فرزندشان داشته‌اند این است که متاسفانه در آمریکا پزشکان اغلب نگرانی‌ها و علائم مربوط به سلامتی آن‌ها را جدی نمی‌گرفتند تا اینکه خیلی دیر شد و کار از کار گذشت.

در این میزگرد قرار شد 30 میلیون دلار برای بهبود وضعیت مادران از طریق خدمات بهداشتی و آموزشی مختلف بودجه اختصاص یابد. حالا باید دید در دوران جدید آمریکا وضعیت مادران سیاهپوست رو به بهبود خواهد بود یا خیر؟

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول