اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

صلح و سازش بیش از 55 هزار فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی

رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان‌غربی از صلح و سازش بیش از ۵۵ هزار اختلاف با میانجیگری اعضای شوراهای حل اختلاف استان طی سال گذشته خبر داد.

صلح و سازش بیش از 55 هزار فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی

هادی صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان‌غربی در راستای اجرای بخشنامه‌های ریاست معظم قوه قضائیه و سند تحول قضائی و عمل به رسالت ذاتی شوراهای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و توسعه حل اختلاف در جامعه، موفق به صلح و سازش تعداد ۵۵هزار و ۲۰۰ فقره پرونده در سال ۱۳۹۹  شده است.

وی افزود: در سال گذشته تعداد ۲۳۱هزار و ۱۹ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شد که با تلاش و همت جهادی اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف در سراسر استان تعداد ۲۳۳هزار و ۷۵۶ فقره پرونده مورد رسیدگی و مختومه شد.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: این میزان رسیدگی به دعاوی و اختلافات در شوراهای حل اختلاف استان، تعداد موجودی پرونده‌ها را در پایان سال ۹۹ به تعداد  ۲هزار و ۷۳۷ فقره کاهش و موجب ثبت عملکرد مثبت برای شوراهای حل اختلاف استان در این زمینه است.

صمدی در ادامه با اشاره به آمار و عملکرد حوز‌های قضایی استان اضافه کرد: بیشترین میزان مصالحه نسبت به پرونده‌های قابل مصالحه مربوط به حوزه قضایی شاهین‌دژ است که موفق به حل و فصل ۵۰درصد از پروند‌های قابل مصالحه در این حوزه قضایی شده و حوز‌های قضایی شوط و اشنویه نیز با ۴۹درصد مصالحه به طور مشترک در جایگاه دوم و حوزه قضایی پلدشت نیز با ۴۵ درصد مصالحه در جایگاه سوم قرار دارد.

این مقام مسوول یادآور شد: حوزه‌های قضایی ارومیه، بوکان و نقده به ترتیب با ۶۸۳، ۵۶۵ و ۳۰۲ فقره کاهش در موجودی پرونده‌ها، دارای بیشترین عملکرد مثبت در بین حوزه‌های قضایی استان معرفی کرد.

صمدی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمام فعالان عرصه صلح و سازش، قضات، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان، تلاش و کوشش وصف‌ناپذیر ایشان در حل و فصل اختلافات و دعاوی از مسیر صلح و سازش را ستوده و بر همت مضاعف ایشان در امر صلح و سازش در سال جدید تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول