اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

افراد دارای عذرشرعی از روزه‌خواری پرهیز کنند/ برخورد پلیس با هنجارشکنان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه روزه‌‌خواری در ملاء‌عام جرم است، از شهروندانی که دارای عذرشرعی هستند، خواست از این کار خودداری و همانند سال‌های قبل با احترام به افراد روزه‌دار از خوردن و آشامیدن در فضاها و اماکن عمومی پرهیز کنند.

افراد دارای عذرشرعی از روزه‌خواری پرهیز کنند/ برخورد پلیس با هنجارشکنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا آمویی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: بار دیگر توفیق حضور در مهمانی خداوند سبحان نصیب امت اسلامی و به‌خصوص مردم مومن ایران و استان کرمانشاه شد.

وی با بیان اینکه پلیس برای پاسداشت ماه مهمانی خداوند و حفظ حرمت آن نهایت تلاش و توان خود را به کار خواهد گرفت، افزود: از عموم شهروندان انتظار می‌رود برای تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، نسبت به رعایت ارزش‌های دینی در اماکن عمومی اهتمام لازم را داشته باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه براساس احکام اسلامی، مسافران و بیماران از روزه‌داری معاف شده‌اند، افزود: لازم است افرادی که دارای عذر شرعی بوده از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات در ملاء‌عام مانند بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها خودداری کنند.

وی یادآور شد: آن دسته از رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، غذاهای آماده، آبمیوه فروشی‌ها و ... که دارای مجوز فعالیت از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند از اذان صبح تا اذان مغرب تعطیل و بعد از این زمان می‌توانند تنها از طریق خدمات  بیرون‌بر فعالیت کنند.

آمویی تصریح کرد: متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه راه آهن و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز می‌توانند به منظور ارایه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط، ضمن استتار مکان به گونه‌ای که تظاهر به روزه‌خواری نشود، فعالیت کنند.

وی افزود: بدیهی است مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است. 

این مقام انتظامی گفت: رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی هم لازم است با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن مداوم خودروی خود، از تظاهر به روزه‌خواری و استعمال دخانیات در داخل آن و همچنین ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.

وی در پایان، تاکید کرد: پلیس با معدود هنجارشکنانی که بخواهند حرمت ماه مبارک رمضان را با بی‌توجهی به تذکرات ارایه شده نگه ندارند، برخوردهای قانونی و لازم را صورت خواهد داد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول