اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

بازگرداندن 60 میلیارد اموال سرقتی به مال باختگان

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای باند سارقان منازل که اقدام به سرقت گاو صندوق، طلا و جواهر به ارزش 60 میلیارد ریال در مناطق مختلف کرج کرده بودند خبر داد .

بازگرداندن 60 میلیارد اموال سرقتی به مال باختگان

محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت گاو صندوق، طلا و جواهر از منازل مسکونی در مناطقی از «شاهین ویلا، حصارک، دهقان ویلا» و .. با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز وارد عمل شده و در بررسی محل سرقت‌ها و تحقیقات محلی صورت گرفته به سرنخ هایی از سارقان دست یافتند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: با تحقیقات شبانه روزی کارآگاهان یکی از متهمان پرونده شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام مسؤول اظهار کرد: متهم در تحقیقات پلیسی ابتدا منکر سرقت شد اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود اعتراف کرد که سرقت ها را با نقشه قبلی توسط همدستش که از سارقان سابقه دار و حرفه ای است و دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت منزل و اماکن است طراحی کرده و با مشارکت فرد دیگری با استفاده از خودروی پژو پارس اقدام به 20 فقره سرقت گاو صندوق و طلا از منزل و انتقال گاو صندوق‌ها به مخفیگاهشان کرده اند.

نادربیگی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی محرز شد که همدستان نامبرده به یکی از روستاهای دور افتاده غرب کشور متواری شده و قصد فرار از مرز را دارند که کارآگاهان با دریافت نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام و با رعایت ملاحظات حفاظتی و تدابیر امنیتی متهمان را در داخل مخفیگاهشان دستگیر کردند و از آن‌ها یک دستگاه خودرو سمند و جک که پلاک‌های آن مخدوش شده بود به همراه دیلم، گاوصندوق و قیچی آهن بر کشف شد.

وی بیان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان البرز ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر سرقت گاو صندوق و طلا اقرار کردند که اموال مسروقه را به ۲ مالخر که دارای سابقه کیفری در زمینه خرید اموال مسروقه هستند فروخته اند که هر دو مالخر نیز شناسایی و در عملیات های جداگانه دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که ارزش اموال سرقتی بر اساس نظر کارشناسان ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: هر ۵ سارق و مالخر دستگیر شده که دارای سوابق متعدد کیفری هستند با قرار مناسب روانه زندان شدند و تمامی مال باختگان این پرونده شناسایی و مراحل بازگرداندن اموال آن‌ها در دست اقدام است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول