اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بوشهری‌ها در صف کیت کرونا/ علوم پزشکی: نیازی به کیت نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بر اساس آزمایش‌هایی که در طول این چند روز صورت‌گرفته بیش از ۸۰ درصد از این تست‌ها مثبت است در نتیجه در پیک چهارم ما نیازی به کیت تشخیص کرونا نداریم.

بوشهری‌ها در صف کیت کرونا/ علوم پزشکی: نیازی به کیت نداریم

خبرگزاری فارس - بوشهر، سینا ناجی: با ورود به سال ۱۴۰۰ هجری شمسی کشور ایران وارد جنگ کرونایی در پیک چهارم این بیماری شد، پیکی که اگر مسؤولین و مردم مراقبت‌های لازم را انجام می‌دادند به وجود نمی‌آمد و روزانه از اخبار آمار دردناک سه‌رقمی را نمی‌شنیدیم.

بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت ویژه پرترافیک‌ترین و پرالتهاب‌ترین مکان‌های هر شهر در ایران هستند در این میان کادر درمان خسته‌تر از همیشه مثل تمام روزهای گذشته ایستاده و تمام‌قد از سلامت مردم ایران‌زمین حراست می‌کنند.

مدافعان سلامتی که بی فشنگ و با کمترین امکانات ممکن جانانه کمر خم نکردند و مرثیه‌های دوران عاشورا و هشت سال دفاع مقدس را برای کسانی که در آن حضور فیزیکی نداشتند زنده کرده‌اند.

با همه این حوادث استان بوشهر هم از گزند شیوع انفجاری در پیک چهارم کرونا درامان نمانده است و ۹ شهرستان از ۱۰ شهرستان آن در وضعیت قرمز کرونایی هستند که این در طول تاریخ شیوع کرونا در استان بوشهر بی‌سابقه است.

کیت تشخیص کرونا ابزاری است که افراد مبتلا را از افراد سالم شناسایی می‌کند و در طول این بیماری کمک‌های بسیاری به کنترل کرونا در کشورها کرده است.

متأسفانه در استان بوشهر به‌اندازه کافی کیت تشخیص کرونا وجود ندارد و همین امر هم استانی‌ها را گله‌مند کرده؛ یکی از مطالبه‌های مردم این است که چرا سهمیه کیت بوشهر مثل گذشته است و با توجه به شرایط قرمز کرونایی این استان کیت‌ها افزایش نداشته‌اند.

کیت تشخیص کرونا معضل کشوری است

مرادعلی فولادوند در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: موضوع کمبود کیت تشخیص کرونا معضل کشوری است که همه استان‌ها با آن مواجه هستند.

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر تأکید کرد: کیت تشخیص برای پیداکردن مبتلا کارآمد است اما با شرایط پیک چهارم کرونا از نگاه کنترل اپیدمی یافتن مثبت‌های بیشتر کارساز نیست و مسؤولین همچنین مردم باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: کیت تشخیص بیشتر در طرح شهید سلیمانی کاربرد دارد که ما محله به محله افراد را شناسایی و جداسازی می‌کنیم وگرنه در پیک چهارم تمامی افراد مشکوک با کوچک‌ترین علائم مبتلا به کرونا هستند.

فولادوند توضیح داد: مرحله چهارم طرح شهید سلیمانی ۱۸ فروردین‌ماه به پایان رسید و به‌احتمال زیاد مرحله پنجم آن در اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.

صف کیت هم به صف‌های مردم اضافه شد!

یکی از شهروندان برازجان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در شهر صف‌های طولانی برای تست کرونا تشکیل شده که خود می‌تواند باعث پخش شدن هرچه بیشتر این بیمار شود.

کیت نیاز نداریم

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر هر سرماخوردگی کرونا محسوب می‌شود و در این مسئله مردم باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بر اساس آزمایش‌هایی که در طول این چند روز صورت‌گرفته بیش از ۸۰ درصد از این تست‌ها مثبت است در نتیجه در پیک چهارم ما نیازی به کیت تشخیص کرونا نداریم.

وی افزود: کیت تشخیص کرونا برای شناسایی افراد قبل از پیک یا در شرایط عادی به درد ما می‌خورد با این شرایط قرمزی که استان و کشور را فراگرفته هرگونه علائم نشان‌دهنده بیماری کرونا است.

 

راه اندازی ۵ آزمایشگاه برای تشخیص کرونا 

این مقام مسؤول ادامه داد: با این ‌همه ما در سطح استان پنج آزمایشگاه برای تشخیص کرونا راه‌اندازی شده که تا یک سال پیش هیچ جا در استان نبوده و در کنار آن دو آزمایشگاه در بخش خصوصی فعال و آماده خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها است.

کشمیری عنوان کرد: از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم که پیک چهارم کرونا را جدی بگیرند و تمامی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیریم

با این ‌همه چه کیتی باشد و چه نباشد همه ما باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا بتوانیم در پیک چهارم تلفات کمتری داشته باشیم؛ دولت هم در کنار مردم باید فشارهای اقتصادی و معیشتی ناشی از این بیماری را بکاهد.

مهم‌ترین نکته این است که بعد از تجربه‌کردن چهار پیک سخت کرونایی باید از گذشته درس بگیریم و با دقت بیشتر و بدون خوگیری و خستگی از مراقبت‌های بهداشتی را تا پایان این بیماری منحوس ادامه دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول