اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش نزاع در زنجان/ 40 درصد زوج‌ها از طلاق منصرف شدند

رئیس کل دادگستری استان زنجان به افزایش نزاع در استان اشاره کرد و گفت: باید یک تحلیل اساسی از علل بالا رفتن نزاع و درگیری در استان صورت گیرد تا بر اساس عوامل بروز این امر اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

افزایش نزاع در زنجان/ 40 درصد زوج‌ها از طلاق منصرف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح امروز در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جدید با اشاره به برنامه‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: بخشی از این برنامه‌ها توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اجرا خواهد شد و بیش از 50 درصد برنامه‌ها در دستگاه‌های اجرایی مربوطه انجام خواهد شد و این امر نیازمند همکاری لازم و اثر گذار دستگاههای متولی این امر است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی در ابتدای سال برای بررسی چالش‌ها و اقدامات موثر ضروری است، اضافه کرد: همه دستگاه‌های مرتبط و عضو این شورا اقدام لازم در خصوص  بررسی معضلات اجتماعی و جرایمی در استان شاخص به عمل آورند. 
وی ادامه داد: انجام کار پژوهشی و ایجاد حساسیت در خصوص علل و عوامل بروز و افزایش برخی جرایم در استان را یک ضرورت و امر مهم برشمرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه در این موضوع شدند.
عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان به افزایش نزاع در استان اشاره کرد و گفت: باید یک تحلیل اساسی از علل بالا رفتن نزاع و درگیری در استان صورت گیرد تا بر اساس عوامل بروز این امر اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.
در ادامه این جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: در سال 99 تعداد 5 جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان برگزار شد که 24 مصوبه داشته است، این در حالیست که در شهرستان‌ها نیز 19 جلسه با 100 مصوبه داشتیم که الحمدلله همه برنامه‌ها و مصوبات بصورت کامل و دقیق اجرا شده است.
محمدتقی فتحی افزود: تعدادی از برنامه‌های استان بعنوان الگو در سایر استان‌ها از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه پیشنهاد شده که از جمله آنها برنامه کاهش جمعیت کیفری و سامانه تصمیم است که در این راستا جزو سه استان برتر هستیم.
 فتحی اظهار کرد: در راستای اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، 40 درصد از زوج‌هایی که درخواست طلاق داده بودند با راهنمایی و مشاوره‌های صورت گرفته بدون هیچ اقدامی از طلاق انصراف دادند که در این راستا نیز 15 درصد طلاق‌ها از طرق مشاوره حل شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول