اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ضیافت افطار در حرمین شریفین+عکس و فیلم

در حالی که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا درهای حرمین شریفین در ماه رمضان بسته بود، امسال با اعمال محدودیت زائران در این حرم‌ها حضور یافتند و پس از اقامه نماز جماعت، بسته‌های افطار بین زوار توزیع شد.

ضیافت افطار در حرمین شریفین+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، همزمان با نخستین روز ماه رمضان جمعی از زائران بیت‌الله الحرام از قبل از اذان مغرب در خانه خدا حضور یافتند و در صف‌های منظم با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک نماز مغرب را اقامه کردند.

 

مسجدالحرام در اولین روز ماه رمضان

در مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) امسال به دلیل شیوع کرونا افطاری‌های بسته‌بندی بین زائران توزیع می‌شود. این امر در حالی است که در سال‌های گذشته همزمان با ماه رمضان در این اماکن مقدس سفره‌‌های افطاری پهن می‌شد و روزه‌داران کنار یکدیگر افطار می‌کردند.

البته سال گذشته به دلیل شیوع کرونا درهای خانه خدا و حرم نبوی بسته بود و هیچ زائری امکان تشرف به این اماکن مقدس را نداشت.

شب گذشته در حالی که زائران در عربستان اولین روز ماه مبارک رمضان را روزه گرفته بودند، بسته‌های افطاری در حرمین شریفین توزیع شد. 

علاوه بر این، با توجه به اینکه محل توزیع آب زمزم از سال گذشته در خانه‌ خدا جمع‌آوری شد، فقط از طریق متولیان خانه خدا و حرم نبوی آب زمزم بین زوار توزیع می‌شود. زائران مسجدالنبی (ص) نیز پس از اقامه نماز و افطار، تا حوالی اذان صبح به سوی حرم نبوی مشرف شدند و به زیارت و نیایش پرداختند.

 

شب دوم ماه رمضان در مسجدالنبی (ص)

همچنین قبل از اذان مغرب اولین روز ماه رمضان، عبدالرحمن سدیس، امام مسجدالحرام با حضور در جوار کعبه، خانه خدا را عطرافشانی کرد.

 

عطرافشانی خانه خدا توسط امام مسجدالحرام

امسال عربستان با توجه به شیوع کرونا، در ماه رمضان زائر خارجی نمی‌پذیرد و فقط افراد ساکن این کشور با اعمال محدودیت امکان تشرف به مسجدالحرام را دارند.

در ادامه تصاویری از افطار اولین روز ماه رمضان در مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول